Auteur |
Onderwerp : Witkuifgaai braakt krekel uit? |
witkuifgaai
Website Member
|
2007-02-09 - 13:55:10 |
|
hallo,
heb een vraag,een van m`n witkuifgaaien heeft een opmerkelijk gedrag,wanneer deze een sprinkhaan of krekel eet begint hij met z`n kop te draaien en braakt de krekel weer uit.
vervolgens pakt hij hem weer slikt hem door en braakt hem weer uit zo`n keer of 3.
is hij nou ziek of is dit een broedgedrag,hij is springlevend en lacht (roept).
grt Mou
(Titel aangepast ivm archivering)
Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast
|
ParkietenPeter
Website Member
|
2007-02-09
-
14:17:57 |
|
Dit bericht is 2 keer gewijzigd
Dat doet hij alleen bij de sprinkhaan/krekel? Levend of gedroogd? Hij speelt er niet mee?
Dan zou ik hem dit niet meer voeren.
Peter
|
witkuifgaai
Website Member
|
2007-02-09
-
14:22:26 |
|
hij krijgt ze levend en ook gedroogd.
deze vogels eten zelfs nog muisjes en andere kleine vogels,dus een krekel of sprinkhaan moet toch geen probleem zijn?
grt Mou
|
ParkietenPeter
Website Member
|
2007-02-09
-
19:07:46 |
|
Dit is voor mij nieuw. Maar nu weet ik niet zo heel veel.
Een zinniger antwoord dan: "Niet meer voeren", kan ik je dan ook niet geven. Oorzaak weet ik dan al helemaal niet.
'Kokhals' hij bij beide? Gedroogd ĂŠn levend?
Misschien iemand anders?
|
ROCIO
Website Member
|
2007-02-09
-
19:17:44 |
|
Mijn vader was gek van deze vogels ,we hebben ze jaren gehad en ook gekweekt, maar dit nog nooit gezien, bij ons kregen ze ook krekels meelwormen gehakt muisen eendagskuikens,
Doet maar een van de vogels dit en allen bij de krekels of ook ander voer?
|
witkuifgaai
Website Member
|
2007-02-10
-
12:59:31 |
|
het is er maar een die het doet de andere hebben er geen last van,ben bang dat hij het een of ander in z`n keel heeft van een zweertje of abces
maar voor de rest gedraagt hij zich geweldig is zo goed als tam eet de meelworm uit m`n handen,als ik hem roep begint hij te lachen,dan weet hij dat hij wat lekkers krijgt
|