Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handopfok grijze roodstaart koppelen ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : handopfok grijze roodstaart koppelen ?
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-08 - 19:52:31 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik stel toch de vraag een keer want ik twijfel zelf .

ik heb een grijze roodstaart pop van 5 jaar oud is echt supertam en zelf met de lepel groot gebracht , is dus echt een beetje vermenselijkt .
de pop heb ik 3 jaar geleden toch naar buiten gedaan om diverse redenen .
ik heb de afgelopen jaren 2x geprobeerd om haar te koppelen aan een man , maar steeds was ze er heel bang voor , en at weinig of op tijden dat de man er ver vandaan zat .

nu heb ik zelf wat natuurbroed grijze gekweekt , en 1man aangehouden en deze zit nu sinds , 1,5 week bij haar , eerst een week of 3 naast dr in de kooi en nu erbij gezet .
maar ik merk aan de pop dat ze er schrikachtig van is ze zat de eerste dagen op de grond , maar daarna toch weer wel op stok , en als ik s,ochtend gevoerd heb dan komt de man eten en de pop zit er dan wel vlakbij maar durft dan nog niet , af en toe pikt ze snel een zaadje weg maar dan wel heeel voorzichtig .
wat denken jullie kan ik de pop beter alleen laten in een grote vlucht waar ze het altijd naar dr zin heeft gehad [ praten , fluiten etc etc en nu niet echt meer sinds de man erbij zit]
of zouden ze wel wennen ?
ik ben af en toe wel bang dat de pop niet genoeg eet omdat de man alles eerst opeet of er te dicht bij zit of zal ze wel eten als ze honger krijgt !.
ze ziet er natuurlijk niet vermagert uit maar ik merk dat ze savonds juist bij de voerbak zit want dan zit de man op stok achter in de voliere .
zou ik hiermee doorgaan of gewoon de man bij dr weghalen ...

gr

tim



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-02-08 - 20:20:07 send message to dooren

Gewoon aan twee kanten genoeg voeren, ver genoeg van elkaar, zolang ze niet vechten zal er weinig misgaan. (en dan maar hopen dat het in de toekomst gaat klikken)
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-08 - 20:44:52 send message to dun grijzeroodstaart

hoi gert

de man doet geen vlieg kwaad tenminste niet dat ik weet , en de pop al helemaal niet ze is vroeger toen ze 1jaar was een keer aangevallen door een ander handtamme grijze , mischien is dat dr altijd bij dr gebleven .

ik zal voor de zekerheid de voerbakken verspreiden , maar zie jij hier hoop in ?
ik weet dat het hele stres vogels kunnen zijn en dat ze lang nodig hebben om aan iets te wennen , maar ik ben bang dat die pop te vermenselijkt is , heb het al meerdere keren geprobeert maar nu dus met een jonge man en het lijkt toch dat ze het alleen meer naar dr zin heeft als met een soortgenoot .

alvast bedankt voor je advies .

gr

tim


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-02-08 - 20:53:36 send message to dooren

Door het leeftijdsverschil kan de pop gemakkelijker wennen aan een nieuwe leefgenoot. Een broedrijpe man die gelijk "iets" van haar wil zou averechts werken.

Een jonge man kan naar haar toe groeien, dit geeft meer kans van slagen. Kweek met een tamme vogel kan moeilijk zijn maar beslist niet onmogelijk.
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-02-08 - 20:56:30 send message to dun grijzeroodstaart

bedankt , ik ga het toch proberen dan .
gaat het niet dan zien we wel , maar ik zal hiermee veel geduld moeten hebben .

om de pop nu altijd maar alleen te laten zitten vind ik ook zielig , en ze is echt broedrijp zodra ze mij ziet begint ze gelijk voer op te braken en dr vleugels laat ze dan hangen .
nu hoop ik dat ze het jonge mannetje als partner gaat zien en niet mij ...
we zullen zien .
nogmaals bedankt

gr

tim wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede