Auteur |
Onderwerp : Kweken met zebravinken |
Sophie123
Website Member
|
2007-02-05 - 13:53:35 |
|
Hoi,
Voor school moeten we kweken met zebravinken. 2 weken geleden hebben we het nestkastje bij de vogels
in gedaan (een gesloten houten nestkastje) maar ze gaan er niet in. Ze hebben genoeg nestmateriaal maar dat
raken ze ook niet aan. Wel hebben ze 4 eitjes gelegd in het voerbakje, maar die hebben we maar
weggegooid.
Weet iemand misschien waaraan het ligt dat onze vogels het nestkastje niet ingaan? En wat we eraan kunnen doen?
Alvast bedankt!
groetjes, Sophie
|
tobias
Website Member
|
2007-02-05
-
14:15:16 |
|
bij mij thuis gaan ze ook nooit in een dicht kastje.
ik hang er nu ook altijd kastjes met tralies in.
tobias
|
zebraonline
Website Member
|
2007-02-05
-
14:51:55 |
|
Het feit dat ze eitjes leggen in het voerbakje en niet in het nestkastje spreekt vanzelf...ander type nestkastje proberen...het beste zijn halfopen houten of rieten maar ook een plastic badhuisje opgevuld met nestmateriaal versmaden ze niet...
|
BZB
Website Member
|
2007-02-05
-
16:49:09 |
|
wat voor school is dat?
Ik wou dat ik MOEST kweken met zebravinken van school.
|
ZGHKIL
Oud Lid
|
2007-02-05
-
21:18:25 |
|
Hoi,
Typische opdracht hoor!
Wat gaan ze doen met de jongen? Gaan ze die zelf houden, verkopen, weggeven aan leerlingen/leraren, ermee door kweken voor tentoonstellingen?
Ik vind het wel leuk dat een school op deze manier kinderen geinteresseerd probeerd krijgen in vogels en het houden/kweken van vogels.
Groeten,
Wouter
|
Sophie123
Website Member
|
2007-02-05
-
22:50:03 |
|
Hallo,
Ik doe de opleiding dierverzorging. (mbo opleiding) En in het tweede jaar moet je gaan fokken met een diersoort naar keuze. En ik heb de zebravink gekozen
De jongen geven ze weg aan leerlingen en wat ze niet kwijt kunnen houden ze gewoon of ruilen ze. (we hebben op school meerdere grote volieres met verschillende vogeltjes dus opzich ruimte genoeg)
Maargoed, ik had al zo'n vermoeden dat het aan het type nestkastje lag maar ik dacht ik vraag het even aan mensen die er iets meer verstand van hebben! Ik ga morgen gelijk met school overleggen over een ander nestkastje.
Heel erg bedankt voor jullie advies!
Groetjes, Sophie.
|