Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gvhamazones in groepsverband kweken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gvhamazones in groepsverband kweken?
catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2007-01-25 - 22:07:24

hallo collega kwekers ik heb een vraag kan ik geelvoorhoofdamazones in groeps verband laten kweken?
hiermee bedoel ik 2 koppels in 1 vlucht of zal dit problemen geven?
en als het wel kan hoe groot moet de binnenhok en de buitenvlucht dan minimaal zijn?
heeft u hier ervaring mee of raad u het af? ik hoor het graag
mvg catharinakweker


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-26 - 00:06:29

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zelf geen amazone papegaaien. maar twee koppels in een vlucht met binnen hok zetten is zoeken naar problemen of de vlucht en de binnen kooi moeten heeeel groot zijn. dit is echter van horen zeggen en niet van eigen ervaring. ik zelf heb caiques en die mogen elkaar helemaal niet. als ze naast elkaar zitten in de kooien is het al schreeuwen.
veel succes met de vogels
groetjes egon


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-01-26 - 06:29:02

Je weet het pas zeker als je het probeerd. De ene koppel is het andere koppel niet.persoonlijk zou ik zo`n gok niet nemen.de ene dag kunnen ze elkaar mogen andere dag kunnen ze elkaar nogverwonden of erger nog elkaar doden.Ik kan best begrijpen dat je zoiets wilt tis prachtgezicht meerdere papegaaien in een voliere.
Ik denk als je het probeerd de voliere net zo lang moet wezen als de breedte mocht er ruzie komen dat ze kunnen vluchten.

maarjais het de gok je waard?

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-26 - 11:51:21

In Loro Parque plaatsen ze wel eens meerdere koppels amazones in 1 grote vlucht ( in de orde van 10x20). Hiermee heeft men wel enig success, koppels die eerder niets deden, worden zo gestimuleerd. Echter, ook hierbij sluit men de koppels op in kleinere vluchten waarin de nesthokken hangen zodra ze gaan broeden. Dan wordt ook in zo'n grote vlucht de aggressie te groot.

Zonder dagelijkse observaties en in kleinere ruimtes is het zonder meer vragen om dode/gewonde vogels. Wat natuurlijk wel heel goed kan, is jonge vogels bij elkaar zetten zodat ze zelf koppels kunnen vormen. Bij een leeftijd van een jaar of 3 haal je ze dan uit elkaar.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede