Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Barmsijzen: hoeveel poppen op een man? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Barmsijzen: hoeveel poppen op een man?
Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-01-23 - 19:45:42 send message to Zjurre

Hallo allemaal,

graag wil ik voor komend seizoen nog enkele barmsijzen voor in mijn gemengde voliere aanschaffen. Zelf zit ik te denken aan de Carduelis flammea cabaret, omdat ik die mooi vind en omdat ze makkelijk schijnen te kweken. Nu zit ik met een aantal vragen:

1. Hoeveel poppen kan ik op een man zetten? Het liefst wil ik namelijk meerdere poppen op een man.

2. Kweken barmsijzen van afgelopen seizoen (2006) al dit seizoen? Ik las dat poppen vaak een oudere man boven een jonge man verkiezen.

3. Met welke ringmaat worden de kleine barmsijzen geringd? Ik heb al wat rondgezocht op het forum, en de een zegt 2.3 mm, en de ander 2.5 mm.

4. Wat is de richtprijs voor een 100% wildkleur (dus ook geen split of kanssplit) cabaret barmsijs?

5. Ik heb in mijn voliere onder andere nog groenlingen, noordse goudvinken, een elzensijs, een vink, kruisbekken en kanaries. De buitenvoliere is 7 meter lang en er staat veel beplanting in. Gaan de vogels goed samen met de eerder genoemde vogels?

6. Wat kan ik voor nestmateriaal en nestgelegenheid aanbieden? Ik heb paardenhaar, sisal, cocosvezel, mos, hooi en nog wat gemengd spul, en ik heb tralienestkastjes (zowel goudvink als kanarie formaat) en korfjes.

7. Tot slot, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of hebben jullie nog tips/ideeën?

Sorry voor de vele vragen maar ik dacht, ik vraag alles in een keer happy :)

Groetjes Zjurre


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-01-23 - 19:51:29 send message to maikeltje

je kunt 4 a 7 poppen op een man zetten happy :)
gewoon met jonge vogels van 2006 beginnen anders krijg je dikwijls eieren pikkers of die de jong neit voeren oude vogels doe ze zomaar niet weg op een markt in barneveldt die goedt gekweekt hebben.
2,5 staat er oficeel voor.
15 euro
ja ze gaan goed samen.
sisaltouw en watte is het beste.
geef ze geen eivoer als het niet moet in de kweek man wordt fel en vecht met de popjes.
Geef ze dit jaar wel pinkys is voor barmsijzen het belangrijktste.
schildernestkastje groen en doe er nepkerstboomtakjes langs.
dit was het danwink ;)
groetjes,
maikeltje


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-01-23 - 19:58:13 send message to maikeltje

wanneer ga je naar die markt


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-23 - 20:04:46 send message to Niltava

Hmm ligt het aan mij?
Ik zie nergens iets over een markt?
Ze peuteren trouwens wel aan planten, zijn wel leuke "tamme" vogeltjes


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-01-23 - 20:06:49 send message to maikeltje

zaterdag bij mijn voliere ik zal je laten zien wat een echte cabaret barmsijs is wink ;)


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-01-23 - 20:11:15 send message to Zjurre

haha Niltava, had het net in de chat met maikel over de markt in barneveld... ik wil daar gaan kijken voor vogels, omdat ik hier in de buurt niets aangeboden krijg. dus tenzij iemand in de buurt van tilburg of breda barmsijzen weet te zitten of zelf aanbiedt, ga ik in barneveld kijken. bedankt voor de reactie!

gr Zjurre


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-01-24 - 20:44:40 send message to maikeltje

kom op mensen heeft er nog iemand nu een goude tip voor hemwink ;)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-01-24 - 22:40:13 send message to roodmus

Gouden tip.............wil je resultaat zet ze appart,gaat echt beter.wink ;)


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-01-25 - 17:45:38 send message to Zjurre

beste roodmus, ik weet dat dit beter gaat, dit is met bijna alle europese vogelsoorten zo. dat behoort alleen niet tot mijn opties happy :), omdat ik geen aparte vluchten of boxen heb. tevens ben ik hier ook geen voorstander van, ik wil ze zo ruim mogelijk houden. iig bedankt voor je reactie! hoop dat er nog meer mensen zijn met goede tips...

Zjurre


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-25 - 18:06:46 send message to tonnl

In één vlucht zoveel mogelijk poppen en toch allemaal zoveel mogelijk ruimte... hm.. waar wringt dat?
Waarom houd je niet gewoon 1 koppel dan?


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-01-25 - 18:38:25 send message to Zjurre

waarom niet gewoon meerdere poppen op een man dan? ik kies daar zelf voor, tenzij dat er mensen zijn die mij dit sterk afraden om wat voor reden dan ook. ze komen in een grote voliere en ik vind het mooi een klein groepje van dezelfde vogelsoort te houden, net zoals mensen met tropen bv een groepje zilverbekjes of japanse meeuwtjes oid houden. maar omdat ik niet weet of bv meerdere koppels bij elkaar geplaatst kunnen worden, wil ik graag meerdere poppen op een man proberen te zetten. het gaat mij ook niet om de kweekresultaten, ik wil er gewoon van kunnen genieten.
Zjurre


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-01-25 - 18:50:10 send message to Zjurre

en nog iets, tonnl:

quote
In één vlucht zoveel mogelijk poppen en toch allemaal zoveel mogelijk ruimte...


dit heb ik nergens beweerd, ik wil niet "zoveel mogelijk" vogels in mijn voliere proppen. Ik wil graag een ongelijk verhouding tussen mannen en poppen, tenzij mensen mij nu vertellen dat ik gerust meerdere koppels in een voliere kan houden. en graag zou ik wat goede tips willen horen over het houden van de barmsijs, en nog liever hoor ik persoonlijke ervaringen en do's and don't's.
Zjurre


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-25 - 19:11:44 send message to Niltava

Roodmus gaf aan dat als je een zo'n goed mogelijk resultaat wilt hebben, je het beste 1 koppel per kooi kan doen(hoe groot die ook is).
Poppen kunnen ook jaloers zijn en elkaars nest vernielen, cq de man afleiden als hij met een ander popje wil paren.
Hij gaf ook een "gouden tip" met een knipoog.
Ton gaf alleen maar aan dat je redenatie niet klopte, niet je opzet(ik had ook al iets dergelijks willen schrijven).


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-01-25 - 19:15:25 send message to Zjurre

dat was wat ik nou juist wilde weten, of ze beter koppelsgewijs dan wel meerdere poppen per man gehouden kunnen worden. nu dit duidelijk is ga ik uiteraard voor een koppel kijken, en niet voor bv 1 man en 3 popjes. dank u vriendelijk voor het verduidelijken van de vage antwoorden,
Zjurre


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-01-25 - 20:42:46 send message to maikeltje

tonnl en nitava hebben jullie eigenlijk welens gekweekt met de barmsijs het beste is per box maar je kunt dan nog beter 3 poppen neem en dan 1 een man want de barmsijs man is altijd zo fel als iets ik kweek ze en heb dat ervaren laat jullie nu maar komen met je andere reacties.
Mischien kan ik nog wel leren van julliewink ;)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-01-25 - 20:50:43 send message to hj de graaf

bij barmsijzen ben ik het niet eens dat een koppel per box het beste is!!! ik vind een trio de ideale combinatie

de barmsijs man kan erg drifitg zijn en dan je pop hele dag achtervolgen. ik heb zelf beter ervaringen met trio's dan koppels!!

zal dus mooi met een trio gaan kweken barsmijs poppen kunnen in tegenstelling met sijs poppen prima tijdens het broedseizoen bij elkaar.

de barmsijsman heeft genoeg energie en aandacht voor twee. ik zou zelf niet meer dan twee of hooguit drie vogels (die drie bij een overjarige goede kweekman bijvoorbeeld) bij een man zetten. ligt ook aan karakter van de man!


mvg HJ de Graaf



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede