We zijn sinds kort de trotse bezitters van een maracana
maar sinds gisteren hebben we een klein opvoedkundig probleempje. Onze chico zit zo vaak we thuis zijn vrij in huis ( zo'n zes a zeven uur per dag) en gedraagt zich voorbeeldig
Maar rond een uur of zes a zeven s'avonds krijgt hij volgens ons kuren. Hij vliegt dan op de grootste en hoogste kast in huis en begint dan naar ons te kijken en te knagen aan de kast
nu vragen we ons af wat we het beste doen qua reactie van onze kant ? Ik doe het volgende : ik probeer hem van de kast te nemen maar dan vliegt hij naar zijn kooi
zo doet hij dat een keer of drie en dan zit hij terug op de kast en kan ik hem gewoon afnemen en in zijn kooi zetten met maar een beetje protest van zijn kant. dan negeer ik hem een tiental minuten wat niet altijd even makkelijk is want hij kijkt dan zo lief
.nu vragen we ons af of het geen natuurlijke reaktie van hem is dat hij net dat plekje bekijkt als zijn slaapplaats daar hat voor hem misschien tijd is om te gaan slapen; zou dat kunnen ? alle tips zijn welkom evenals wat raad kwestiehoe ik hem aanpak.