Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Barabant... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Barabant...
Disneyboy
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-01-10 - 16:28:30 send message to Disneyboy

Hallo allemaal,
Al een paar weekjes zit ik met een 'zieke' Barabant in huis. Ik heb hem uit m'n buiten voliere gehaald omdat ik zag dat ie overal tegenaan vloog, drijfnat was en dat ie z'n orientatie helemaal kwijt was. Zoals gezegd heb ik hem dus naar binnengehaald om hem bij te laten komen. Na een paar dagen dacht ik dat ie weer was opgeknapt en dus weer terug de buiten voliere in maar al snel bleek dat ie nog steeds dezelfde problemen had en ik heb hem toen maar weer naar binnen gehaald. Nog steeds heeft ie problemen met bv z'n evenwicht en orientatie, echt vreemd want hij is voor de rest hartstikke gezond, eet en drinkt goed, niets te zien aan z'n ogen enz enz. Weet een van jullie misschien wat er met hem aan de hand is..?

Mvg. Walter.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-01-10 - 16:44:25 send message to ZGHKIL

Niet om het een of ander, maar het evenwichtsorgaan zit in het oor. Er hoeft dus uiterlijk niets mis te zijn met de vogel en al helemaal niet met zijn ogen. Het had natuurlijk kunnen zijn dat hij blind was, maar dan had u dat al veel eerder gemerkt.

Ik denk dat de vogel last heeft van een storing in of een verstoring van het evenwichtsorgaan.
Dit komt bij mensen ook wel eens voor en dat veroorzaakt duizeligheid en een verminderde orientatie. Bij mensen is het gemakkelijk te verhelpen met wat medicatie of rust, of dat bij vogels ook zo werkt durf ik niet direct te zeggen. Mijn advies zou zijn: Kijk het nog even aan en ga anders met de vogel naar een dierenarts, of beter nog naar een vogelarts.

Groeten en succes,
Wouter.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede