Auteur |
Onderwerp : vraagje over opfokvoer |
gizmoken
Website Member
|
2007-01-04 - 20:44:50 |
|
Ik geef aan mijn grijze roodstaarten als ze met jongen liggen eivoer, met kiemzaad, zachte mais, appel en wortel (geraspt) maar nu heb ik al ondervonden dat ze meest eten van dat kiemzaad en mais, zijn er nog onder jullie die geen eivoer geven maar dan enkel mais, gekiemde zaden, appel en wortel? Alle suggesties zijn welkom
|
parrotmaniak
Website Member
|
2007-01-05
-
20:39:43 |
|
hallo,waarom geef je geen eivoer door het kiemzaad ,dan nemen ze het veel beter op
|
meyer
Website Member
|
2007-01-05
-
22:32:52 |
|
quote zijn er nog onder jullie die geen eivoer geven
Om te groeien en gezond te blijven hebben jonge vogels eivoer nodig.
Verminder desnoods het ander voer zodat ze het eivoer beter opnemen.
Geef ook als er geen jongen zijn regelmatig eivoer en vermeng dit met je kiemzaad zodat ze de smaak goed kennen. Als er jongen zijn verhoog je het eivoer en geef je het ieder dag.
Groeten Meyer
|
roodmus
Website Member
|
2007-01-05
-
23:22:28 |
|
Hallo.
Ik heb geen ervaring met kromsavels,maar alleen cultuur vogels.
S,winters krijgen de vogels alle dagen hardvoer en twee dagen eivoer met kiemzaad erdoorheen.
Als het niet vriest dan geef ik in het weekend alleen eivoer,en aan het eind van de dag weer een beetje hardvoer.
Dit herhaal ik een aantal weekenden,daarna eten ze weer graag eivoer.
Waarna ik het eivoer op ga voeren naar het broed seizoen toe,tot dagelijks.
|
Frans R
Website Member
|
2007-01-06
-
10:34:04 |
|
Eigenlijk nu een vraag op een vraag:::
wat versta je onder --zachte--mais
|
denegon
Website Member
|
2007-01-06
-
11:28:58 |
|
Ik meng ook altijd mijnkiemzaad en fruit en eivoer daarelkaar heen en mijn vogels nemen dit goed op. los heb ik het ook wel eens gegeven mmar dan hoeven ze het niet
dus ik zou zeggen mengen alles door elkaar en dan kewoon op het zaadvoer leggen
|
gizmoken
Website Member
|
2007-01-06
-
18:06:23 |
|
ok, dan blijf ik het doen zoals ik altijd doe, gewoon mijn eivoer en daaronder kiemzaad, mais, enz
alvast bedankt,
|
meyer
Website Member
|
2007-01-06
-
23:55:37 |
|
quote ok, dan blijf ik het doen zoals ik altijd doe, gewoon mijn eivoer en daaronder kiemzaad, mais, enz
alvast bedankt,
Wat was nu je probleem??
groeten Meyer
|
gizmoken
Website Member
|
2007-01-07
-
09:58:44 |
|
het was niet echt een probleem, het was gewoon een vraag, omdat ik toch zie als mijn grijze jongen hebben (zeker als ze nog heel klein zijn) ze het eivoer opzijdoen en er de mais en het kiemzaad uithalen
|