Bedankt hans voor jouw goede uitgebreide reactie!
Ik krijg mijn voederdieren reeds van de Kiezebrink,heb nog meer carniforisch gevogelte.
Mijn scops krijgen dagelijks muis(volwassen), met kuiken, en insecten.
Mijn sprinkhanen heb ik lang zelf gekweekt, wat elke keer weer hele vang toeren gaf, zodra ik de kweekkast opende sprongen mij de sprinkhanen om de oren, groot en klein, dit tot groot ongenoegen van mijn(gillende) man
Ja, hier zijn de rollen omgekeerd.
Met de krekels was het nog erger, aangezien die zich ook s'nachts flink laten horen.
Dus maar overgegaan op de slakkenkweek, die houd ik tenminste nog wel bij
.
Verder kweek ik ook nog dola's, hier kan ik zowel larve als imago van voeren.
Ik vind het gewoon ook erg leuk dat spul te kweken, en ik zie aan mijn vogels dat ze het gewoon super doen.
Ik heb idd. alwel vernomen dat er kwekers zijn die nog wel eens een vogel verliezen aan het barre weer in de winter.
Gelukkig heb ik mij eerst goed verdiept, alvorens over te gaan tot aanschaf.
Daarom is het binnenverblijf ook geheel geisoleerd, en dicht, op 1 klein invlieggat na.
In het binnen verblijf hangt dan ook nog eens het blok (berkenstam).
Binnenverblijf in 1.20 m x1.20 m x 2.00 m (hoogte), buiten verblijf 3.30 m x 1.20 m x 1.80 m.
Ik denk (hoop) dat het goed moet gaan zo, al heb ik op zolder voor in wat voor geval dan ook, nog een flink quarantaine hok staan.
Om op de slakken terug te komen....
Het verbaasd mij gewoon dat op de verschillende vogel fora waar ik kom, er niets te vinden is over het voeren van slakken.
Of dat er gewoon nog niet zoveel mensen op gekomen zijn, het idee.
Of dat het te duur, of lastig gevonden word?
Hoor dus graag de verschillende meningen, of eventuele ervaringen
.
Weet jij overigens hoe het zit met coloniebroed bij deze vogels?
De ene kweker zegt dat het problemen opleverd, de ander zegt weer dat het bij deze vogels geen probleem is, allemaal mensen met een verschillende ervaring dus.
Word er niet wijs van
.
Had graag nm. een groepje van 4/5 dieren gehad, gewoon omdat ik het een schitterend gezicht vind ze s'avonds, of zelfs s'nachts bezig te zien (wij hebben schemerverlichting in de vlucht), want het zijn zulke leuke drukte makers.
Groetjes Monica.
P.s. @ Tonl, ook nog bedankt voor de reactie!