Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken van Putters Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken van Putters
Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2006-11-21 - 21:41:22 send message to Patrick

Hierbij zou ik graag wat advies willen hebben
betreffende de kweek van Major-putters.
Ik heb een koppel Major Putters.Deze zijn gehuisvest in een binnenhok van 1m3 met daar aangrenzend een redelijk beplante voliere van 4x2x2m.de beplanting in de voliere is zorgvuldig uitgekozen.Ze zitten alleen in de voliere.
Ik heb dit jaar drie nesten gehad en op de dag dat ik ze wil ringen zijn al de jongen verdwenen en ook niet meer terug te vinden in het hok.ook was duidelijk te zien dat de jongen een dag eerder nog gevoerd werden.bij de derde ronde is de man nog apart gezet en ook hier uiteindelijk hetzelfde verhaal.De putters krijgen een speciale zaadmengeling.tijdens het uitkomen van de eieren wordt de zaadmengeling vervangen door eivoer (beschuitmeel,buffelo-wormen,avis- opfokvoer,gekookte eieren).
Heeft iemand nog advies voor mij wat ik mogelijk verkeerd doe of wat ik eventueel moet veranderen?

b.v.d.

Patrick


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-11-21 - 22:14:13 send message to roodmus

Hallo Patrick.

Raar verhaal hoorkijk dat de man de jongen er uit haald gebeurt wel meer.
Appart zetten is dan de oplossing,maar hier lijkt het of de pop het zou doen wat ik niet geloof.
Heb je misschien muizen of groter wild in de voliere?
Dat lijkt mij de enigste die voor het verdwijnen van de jonge kunnen zorgen.sad :(


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-22 - 07:25:29 send message to ParkietenPeter

Heeft het zin om de pop met nest voor het uitkomen apart te zetten, zodat je overzicht hebt?


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-11-22 - 10:01:37 send message to hj de graaf

je kan het nog een jaar proberen als jonge vogel is kan het tweede jaar beter gaan !! zal de pop met nest niet verplaatsen

ik heb zoiets ook gehad met barmsijzen 2 jaar achter elkaar ik heb die pop uitgesloten van de kweek zit nu in gezlschapsvoliere bij bejaardentehuis en doet het daar wel goed!

mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede