Hierbij zou ik graag wat advies willen hebben
betreffende de kweek van Major-putters.
Ik heb een koppel Major Putters.Deze zijn gehuisvest in een binnenhok van 1m3 met daar aangrenzend een redelijk beplante voliere van 4x2x2m.de beplanting in de voliere is zorgvuldig uitgekozen.Ze zitten alleen in de voliere.
Ik heb dit jaar drie nesten gehad en op de dag dat ik ze wil ringen zijn al de jongen verdwenen en ook niet meer terug te vinden in het hok.ook was duidelijk te zien dat de jongen een dag eerder nog gevoerd werden.bij de derde ronde is de man nog apart gezet en ook hier uiteindelijk hetzelfde verhaal.De putters krijgen een speciale zaadmengeling.tijdens het uitkomen van de eieren wordt de zaadmengeling vervangen door eivoer (beschuitmeel,buffelo-wormen,avis- opfokvoer,gekookte eieren).
Heeft iemand nog advies voor mij wat ik mogelijk verkeerd doe of wat ik eventueel moet veranderen?
Raar verhaal hoorkijk dat de man de jongen er uit haald gebeurt wel meer.
Appart zetten is dan de oplossing,maar hier lijkt het of de pop het zou doen wat ik niet geloof.
Heb je misschien muizen of groter wild in de voliere?
Dat lijkt mij de enigste die voor het verdwijnen van de jonge kunnen zorgen.
je kan het nog een jaar proberen als jonge vogel is kan het tweede jaar beter gaan !! zal de pop met nest niet verplaatsen
ik heb zoiets ook gehad met barmsijzen 2 jaar achter elkaar ik heb die pop uitgesloten van de kweek zit nu in gezlschapsvoliere bij bejaardentehuis en doet het daar wel goed!