Als je een goede exotenmengeling geeft zou het al goed genoeg moeten zijn, ik zou er niet speciaal zonnebloempitten voor pletten of malen of dergelijke. Ik geef mijn krombekken wel altijd eivoeder tijdens de koudere periode, niet voor de kweek maar wel voor de koude beter te doorstaan..
Het is ook bedoelt als extra om de koude te doorstaan.
Vorig jaar deed ik het niet en gaf extra witzaad en nigerzaad, dit jaar ook aangevuld met onkruidzaden en ik dacht aan zonnebloempitten omdat ik dit gaf aan mijn mexicaanse roodmussen. Deze heb ik nu niet meer, maar misschien dat de andere het ook opnemen. Het zal toch alleszins niet schaden, vermoed ik?
Nee daar heb je gelijk in, schaden zal het niet doen
Je kunt het proberen, laat me dan aub weten of dat het goed gaat dan ga ik het mss ook eens uitproberen succes alvast!!
groeten
dit er even tussen door
ik was van middag bij de dierenzaak om vogel voeders te halen deze liet mij een papier zien met de mededeling dat per 1-1 2007 de prijzen van vogelzaden met 50 tot 70 % zullen gaan stijgen is er iemand die hier al iets meer over gehoord heeft
Klopt. wit zaad wordt plm. 70% duurder - Rode Dari 30% Millet 19 tot 25 % Mais en Tarwe 13 tot 23%
De nieuwe prijs van Zangzaad speciaal gaat van € 30.95 naar € 33.10 Zangzaad Top van € 31.15 naar € 33.35 Tropen ApV € 28.55 naar € 29.75
Voliere € 26.55 naar 28.50
Een Verhoging van plm 5 tot 10%
de prijzen zijn per 25 kg ( omgerekend) de zakken zijn lichter gemaakt naar 22.5 kg.
Bron: Witte Molen