Hay,
ik heb ook ruim een jaar 2 vasa broertjes in huis. De 1ste, Vlinder, heb ik ook in een dierenwinkel gekocht...en wist toen wel wat ik kocht een waar ik aan begon (voor zover dat bij de kleine vasa te weten is
) Ik was nml al een poos enorm geboeid door deze dieren. Zn broer, Gino, is hier later ook gekomen omdat het bij zn eigen baasje niet zo leuk ging kwa gedrag. Hij schreeuwde enorm en werd erg schuw. Hier is dat probleem niet meer aan de hand
Dat ze niet huiskamer geschikt zijn ben ik het tot nu toe (voor ons persoonlijk ) niet mee eens. Al ga ik ze ook niet direct aanraden, mede door hoe het bij Gino en zn baasjes ging terwijl zij op hun manier echt wel hun best deden . De tijd zal ons nog leren hoe het is en hoe ze over een aantal jaren zijn . Ik ben juist zeer bewust aan dit avontuur begonnen en ben heel erg benieuwd naar de toekomst
. Ik sluit ook niet uit dat er in die toekomst een vrouw bij komt, maar dat zien we nog wel.
Er is weinig ervaring met vasas in huis en als er dan een paar negatieve ervaringen zijn...dan zegt dat natuurlijk nog niet alles. Maar ik zal eerlijk bekennen...ik ben voor de zekerheid ook maar van t ergste uit gegaan.
Ik heb zelf wel ervaren dat ze soms heel luid kunnen gillen en ook dat ze zeer bewegelijk zijn
en zo rond een half jaar soms plotseling keihard konden bijten, maar als je er echt voor gaat hoeft dat geen onoverkomelijk probleem te zijn en kom je met geduld en opvoeden denk ik een heel eind. Maar...Als zoiets uit de hand zou lopen door verkeerde reacties op t gedrag...dan ben je echt niet blij
Maar goed.. ik ben het er dus wel mee eens ben dat ze niet zomaar in huis moeten verdwijnen en al helemaal niet via winkels
...en ze horen ook niet bij zomaar mensen die wel een papegaaitje willen maar er niet 100% voor gaan (geen enkele gaai hoort daar...maar sommige soorten waaronder de vasa helemaal niet)Misschien krom omdat we zelf wel 1 in een winkel kochten...ja dat is ook krom
, maar t was mn droom, ze zaten daar , ik heb er goed overna gedacht...en was toch echt verkocht
Toch had ik ze liever niet in die winkel gezien...ook omdat ik wist en weet dat ze vrij schaars zijn
Ik vind ze persoonlijk dus geweldig ,lief, leuk , grappig en speels!!! Ze zijn de hele dag los (hebben ze wel nodig ook) , ontwikkelen onderling geen hechte vriendschappen...ook niet met onze andere 5 vogels (timneh , amazone, 2 aratingas en een valkparkiet), waar ze trouwens wel weer een hele leuke groep mee vormen, maar richten zich enorm op ons. Het zijn 2 zeer verschillende vogels, met ieder hun eigen karakter en bijzondere gedragingen, maar ik hou echt heeelll erg veel van ze en beleef zeer veel plezier met hun beide.
Ik had Harmsen al een PB gestuurd, maar tot nu toe helaas geen reactie ontvangen
. Ik vind t ook bijzonder leuk te lezen dat hier nog iemand is met 2 vasas in huis!!!!
Met regelmaat zoek ik nml internet af naar nieuwe info of mensen met vasas...maar erg veel kom je niet tegen.
Groetjes Daphne