Kan ik in ee gemgde voliere waar nu kakariki's/grasparkieten en valparkieten.
Forpus cloetis en catharina parkieten er bij doen. Heeft iemand hier ervaring mee.\
Het hok is 2 meter hoog en breed en 6 meter lang
hoe zijn je kweekresultaten dan met de kakeriki`s in de voliere samen met gras en valkparkieten daar de kakeriki zo nieuwschierig is en daardoor vaak nesten verstoord.en als het niet om het kweken gaat kunnen zoals al gezegd is catharina`s er wel bij mits je ruimte in de voliere groot genoeg is voor zoveel vogels.maar forpussen is niet aan te raden klein leuk vogeltje maar met een zeer groot karakter wat je gewonde en/of dode vogels kan opleveren.
uw kakarikies,grasparkieten en valkparkieten samenhouden gaat, maar hoe groot is je vlucht?
forpusse zijn tege evengrote of kleinere soorte vaak agressief zoals al werd aangehaald...
groeten
Het hok/vlucht is 2m bij 2m bij 2m. De vlucht die als een gezelschap voliere voor een ouder stel. Die de vogels hebben voor het uitzicht als ze in de kamer zitten. Ze vinden de kleur belangrijk, ik bedoel dat er een beetje variatie inzit.
Dennis Fr ik kan nog niks zeggen over de kweekresultaten. omdat de kakariki's er pas in mei zijn bij gezet, en alle ''oude'' valk en grasparkieten heb ik er uit gehaald. Weg gedaan omdat er te veel jongen in zaten van andere jaren. Die ik over wouden gaan tot broeden en bang was voor inteelt.
Ik heb zelf kakariki's en grasparkieten gehad of heb, maar heb altijd koppel gewijs gebroed. Ik bedoel niet meerdere vogels/verschillende soorten bijelkaar.
Ik heb geen ervaring met catharina's of forpussen, van daar de vraag. kunnen jullie misschien een andere soort aan raden. behalve neompha's