Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > blauwkopblauw fazantjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : blauwkopblauw fazantjes
bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-10-12 - 16:02:37 send message to bartjan

hallo

ik heb vorige week een koppel blauwkopblauw fazantjes gekocht en nou heb ik ze in een grote kweek kooi gezet omdat de winter er aan komt en het niet de sterkste vogeltjes zijn en ook niet meer de goedkoopste.
maar nou vind ik het mannetje nogal vel tegenover het popje,de veren vliegen af en toe door het rond.is het beter als ik ze apart in een kooi zet?want mischien dat de man voortplantingsdrang heb ofzo?verder heb ik in de kooi geen nest of nestmateriaal liggen.
gr bart


HansvdWeerdhof
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-10-12 - 19:28:51 send message to HansvdWeerdhof

Hou het even goed in de gaten, wat veren in het rond is niet erg, die groeien wel weer aan, maar als het erger wordt, dus als het echt aggressief jagen achter de pop aan is en blijft, dan moet je ze wel scheiden.
Pop in de kooi laten zitten, man er uit halen en in een TT kooi o.i.d. voor de kooi van de pop zetten zorg voor oogcontact, gaasschuif etuseen gaat ook, de man vervolgens elke dag 15-20 minuten bij de pop doen als hij weer begint te jagen direct weer uitvangen, dit langzaam aan verlengen.
Sowieso stoppen met levend voer geven, als je dat geeft.
Wat ook kan is enkele andere vogels erbij zetten, dan is die agressie van de man niet steeds t.o.v. die ene pop. Wel vogels die zelf niet bang zijn voor die Blauwfazant.
Helpt dat nog niet (en is die man erg aggressief) dan kun je bij die man aan 1 vleugel enkele (5) vleugelpennen afknippen, dan vliegt hij scheef en is hij daardoor wat langzamer en kan de pop makkelijker wegkomen, met dit knippen wel tot het laatst wachten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-12 - 19:38:06 send message to Karel

Overbodige vraag misschien, maar ben je 100% zeker dat het geen twee mannen zijn. Ofwel, is het popje geen jong mannetje?


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-10-12 - 21:37:39 send message to bartjan

oke bedankt dat ga ik dat wel proberen.
nee ik weet 100 procent zeker dat het een koppel is


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-10-12 - 23:20:04 send message to rupicola

In een ver verleden (70/80's) heb ik van diverse koppeltjes nogal wat jonge Blauwkopblauwfazantjes gekweekt.
Het gedrag wat hier omschreven wordt heb ik bij deze soort nog nooit waargenomen, eerder het tegendeel!

Misschien is het een oplossing om ze (zoals ik ze destijds had) in volières te huisvesten zodat ze wat meer ruimte hebben.


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-10-13 - 15:56:39 send message to bartjan

ja daar heb ik ook wel over nagedacht maar ik ben bang dat het binnenkort te koud zal worden voor ze omdat ze zeggen dat ze daar niet zo goed tegen kunnen.of zal dat wel mee vallen?
ze komen wel uit een buitenvoliere


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-10-13 - 19:48:12 send message to rupicola

Bij mij konden ze destijds het gehele jaar naar buiten, maar het is wel zaak dat ze kunnen beschikken over een vorstvrij (eventueel ook te verwarmen) nachtverblijf. Alleen met echt slecht weer hield ik ze wel gewoon binnen.

Verder kun je b.v. veel bossen riet ophangen, zodat ze een goed geisoleerde slaapplaats kunnen maken.

de meeste kleine tropen maken hier graag gebruik van!


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-14 - 01:13:24 send message to zebraonline

Ze kunnen buiten blijven als je ze afschermd tegen vocht en tocht...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-14 - 11:43:46 send message to tonnl

Bij mij hebben ze de mogelijkheid om het nachthok in te gaan maar ik heb ze het nog nooit zien doen. Ze slapen in de klimop, net als bijna al mijn tropen.

Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede