beetje onduidelijke fotow maar is dit een bonte hij is net uitgevlogen en had hem nog niet gezien maar op zijn hoofdje is een witte vlek en op de vleugels zit ook wit. en de rest is bruin.
ik zou graag willen weten wat het is. de ouders zitten er naast.
nee klopt is net vandaag uiitgevlogen dus moet nog in de rui wil je kunnen zien wat het is... maar is dat normaal dat een bonte jong uit 2 normale ouders komen. of is het net zo iets als albino? en kan je er verder mee kweken voor meer bonte of komen er dan geen bonte uit?
Als er bonte jongen uit de ouders komen dan zijn de ouders split voor bont...
Als je terug bonte wilt kweken uit dat jong moet je die paren aan een bonte of een split bonte...
Ik neem aan dat je niet meespeelt met tentoonstellingen, want daar gelden de meeste bonte vogels niet, als het voor het plezier is, is het natuurlijk altijd leuk om een bonte vogel te kweken
neej vliegen alleen nog 1 wildkleur man en pop in de voliere.. hoezo zou het dan een pop moeten zijn? (wil weer wat leren)
nest er voor had ik ook 1 bruine man en 1 bruine popje der uit gekregen
De pop kan bruin zijn. Alleen zie je het niet omdat het gecamoufleerd is door een andere mutatie waardoor ze wit is.
Wat het bont betreft, dat hoeft geen mutatie te zijn. Het volstaat dat het jong geplukt geweest is in de nest waardoor de huid met melaninecellen beschadigd is.
ag hoe dan ook.. ik ben der blij mee.. hoe die nou bont is gewoorden.. ik hoop dat 1 van de ouders split is dat ik vaker bonte krijg.. want ik vind ze wel mooier dan normale!