Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Buitenlandse vraag om vogels neigt naar oplichting........ Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Buitenlandse vraag om vogels neigt naar oplichting........
rjbuisman
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-10-05 - 17:47:46 send message to rjbuisman

Hallo,

Heb de afgelopen meermaals verzoek gekregen vanuit Denemarken tot levering van vogels voor een leuk gezin blablabla. Naarmate de tijd en correspondentie volgde kwam dubieuze voorstellen op tafel als bijgevoegd;

Zou graag vernemen of meerdere mensen dit soort mailtjes hebben ontvangen!

About the payment now,i am willing to pay the full amount of 600 euros for the buying ***** and 100 EUROS for you to take good care and 50 euros to keep other buyers off and i want you to understand that i will be instructing my Banker to issue you an accredited payment/danish bank cheque of this full amount of 2,880 EUROS which i need you to receive the cheque and take it to your bank and your bank will help you convert it to kroners {cash} when you receive the cheque.i need your co-operation over this transaction and i am counting on you for Trust.
Can I trust you to receive the payment then you proceed to your Bank,have the payment deposited in your Bank and when it cleared in your Bank and take/deduct your own total money and have the balance of the payment sent to my pet-agent through money transfer service which the charges should also be splited out from the balance, so that my pet-agent can proceed to your resident and use it to pay for the flight fees,customs charges and other expenses during the shipments and arrange for the pick-up from your location to my final destination.
If yes, kindly reply with the following payment details so I can inform him to make out payment to you.
NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE.....
HOME ADDRES:
CITY:
STATE:........
POST-CODE
PHONE # TO REACH YOU ON{home,work and mobilel}.........


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2006-10-05 - 18:01:04 send message to marti

Ron,

het neigt er niet naar.. het is het..wink ;)

Dit is een variatie op de e-mails die normaal uit Nigeria etc. komen..
Komplete uitleg over hoe de oplichting werkt, stond wel op kassa.nl meen ik..

groeten Martijn


reyn
Website Member
Posts :76

Website Member
2006-10-05 - 18:03:45 send message to reyn

ik heb hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn auto die ik te koop aanvood op internet

heb zelfs een checque gekregen met het dubbele bedrag dat mijn auto waard was

kon ik zo bij de bank verzilveren maar de bank heeft dan nog 30 dagen om de transactie terug te vorderen

dan was ik dus mijn auto kwijt en het geld

klinkt hetzelfde als wat jij beschrijft


rjbuisman
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-10-05 - 18:11:59 send message to rjbuisman

Had al zo'n vermoeden, wilde toch even verifieren of dit binnen vogelland ook werd gehandteerd, ja dussad :(,


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-05 - 18:57:21 send message to johanblok

Al men betaling zo ingewikkeld maakt, deugt het gewoon niet. Ik heb wel vogels verkocht naar Denemarken, geld is gewoon gestort op mijn bankrekening (kan binnen de EU zonder transactiekosten).


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-10-06 - 11:52:42 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Over de jaren ben ik diverse keren op deze manier benaderd.

De truc met uitgeschreven checks wordt behoorlijk vaak toegepast.
Om een slachtoffer over de streep te halen wordt vaak met een groter bedrag 'gezwaaid' dan het aankoopbedrag.
Dit is kenmerk nr 1. van bad news!
Zoek maar eens op internet over dit onderwerp en zie vooral de vele waarschuwingen hiervoor op de marktsites!

Een storting (vanuit het buitenland) rechtstreeks op je bankrekening kan in principe niet worden ingetrokken.
Als je het toch niet vertrouwt laat je je hierover gewoon door je eigen bank informeren!


Om het kaf van het koren te scheiden is slechts een kort en duidelijk mailtje afdoende:

NO shipping of life stock and cash payments only!

van bovenstaand voorbeeld ga je waarschijnlijk opeens niet meer horen!


rjbuisman
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-10-06 - 14:41:40 send message to rjbuisman

klopt het is nu stil..laugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede