Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > lories in kolonie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lories in kolonie
H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2006-09-29 - 10:24:49 send message to H.O.H.

Hallo,

Ik heb een vraag. Is er iemand bekend met het houden en kweken van verschillende soorten lories in kolonie? Ik ben van plan de volgende soorten samen in kolonie te plaatsen aangezien ze nu in kleine vluchtjes zitten en kweekkooien:

muskuslories
ornaatlories
meyerlories
irislories

De vogels worden niet thuis geplaatst zodat ik er direct toezicht op heb. Ik kom er hooguit voeren.

Ik heb dit jaar wel met dusky lories, edwardlories en obielories gekweekt in een vlucht en dit ging goed. Het gaat me nu voornamelijk om de bovengenoemde soorten.
Ik heb verschillende artikelen en boeken hierover gelezen maar de meningen lopen nogal uiteen.

Misschien kan iemand me helpen me wijze raad.

alvast bedankt.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-09-29 - 21:28:44 send message to blg

Weet dat jos hubers het met ik denk blauwkop lories geprobeerd heeft in een voliére van 4x4, 5 koppels, de kweekresultaten vielen tegen.
Het blijft altijd een gok en vooral met ornaatlories zou ik voorzichtig zijn, er zijn maar weinig goede koppels.
Wat voor kweek resultaten had je met de dusky edwards en obi's, dusky's zijn nogal felle jongens.


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2006-09-30 - 10:27:49 send message to H.O.H.

De dusky's waren net broedrijp en hadden nog geen pogingen gedaan om te broeden. De obies zaten in een kweekkooi en de edwards vlogen al in deze vlucht. Ik heb toen besloten de obies en dusky's in de grote vlucht te laten uitvliegen maar er stonden nog broedblokken in. Tot mijn verbazing hadden de dusky's en de obies ieder een eigen broedblok opgezocht. Vervolgens hebben de obies gebroed en een jong grootgebracht. Zelfs bij het uitvliegen bleven de dusky's van het jong af.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-09-30 - 15:32:57 send message to kakatoe

De vogels worden niet thuis geplaatst zodat ik er direct toezicht op heb. Ik kom er hooguit voeren.
Heb je de vogels bij je buren geplaatst dan?
Daar je ze niet thuis hebt en er toch zicht op hebt.
Bij kromsnavels moet je altijd de vogels in de gaten houden daar ze kunnen gaan vechten.
maar ik zou het gewoon proberen lukt het niet moet je ze weer uit elkaar halen.
Bij de 1 wil het wel en bij de ander weer niet


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-10-01 - 21:56:14 send message to lorius

Ik heb ervaring met koloniebroed bij groenstuitlori's (charmosina p subplacens)Het waren 3 koppels in een gezeldschapvolière van 40 m². Ik zou echter de door jou genoemde soorten NIET bij elkaar durven te plaatsen aangezien ornaatlori's en meyerlori's nogal agressief kunnen zijn als zij in broedconditie komen. Ik ken wel voorbeelden van koloniebroed met alleen meyerlori's en dat gaat wel goed.

Johnny



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede