Ik moet mijn hokken witten in mijn vogel schuur.
terwijl de vogels ook binnen zitten
ik kan de vogels niet naar buiten doen
wat kan ok dan het best gebruiken als ik die dag zo goed mogelijk ventileer?
Latex
Acryl
of wat anders?
Piet
Beste Piet!
Zoals door ParkietenPeter aangeraden moet je e.e.a. goed afscheiden met plastic.
Om een goede hechting te krijgen zal je de hokken eerst goed moeten reinigen en dan licht schuren.Daarna kan je de hokken verven met Acryl-verf voor binnen.Luchten is altijd een vereiste. Eigenlijk is de verfsoort afhankelijk van hetgeen er nu op de ondergrond zit.
Vr.groeten van
Antoni
Het belangrijkste is om idd eerst te reinigen en te schuren.
Ook moet men bepalen wat er nu op het hout zit, witkalk, acryldispersie, of een lak op basis van alkydhars.
Over witkalk schilderen met een andere verf is af te raden of men moet er alles afwassen.
Als er bv eenmaal acryl opzit moet men er geen synt. verf (alkydharsen) overheen schilderen omdat acrylaten een andere oppervlakte spanning hebben dan alkydharsen.
Ventileren en een hogere temperatuur helpen de verf sneller te drogen.
Verven drogen bij een hoge luchtvochtigheid slecht, hun verdamping kunnen ze dan slecht kwijt zodat het drogingsproces wordt vertraagd.
Tijdelijk de verwarming hoger zetten in kombinatie met bv. een ventilator zorgt ervoor dat de vogels het minste last onder vinden als ze in de omgeving moeten vertoeven.
Gert