Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koppels valkparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koppels valkparkieten
minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-09-25 - 22:33:12 send message to minka

Ik heb een volière van 4 meter lang en 75 cm diep. Ik heb er nu 5 koppels valkparkieten in zitten. Maar nu kocht ik laatst een primrose valkparkiet in de hoop dat het een pop was om een koppel compleet te maken, maar helaas is het een man. Maar het is zo'n mooie vogel, dat ik het liefst ook deze aan een pop wil koppelen en zelf houden. Maar kan dat in een volière van deze afmeting ? Of wordt het dan te vol. Tijdens het broedseizoen zitten de koppels waar ik mee kweek apart.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-25 - 23:04:38 send message to tonnl

Kunnen de vogels nog vliegen zonder elkaar constant te raken? Ik vind 75 cm erg smal.

Kan het? ja vast wel. Wil je het ook? Ik niet... happy :)
Ton.


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-09-25 - 23:54:13 send message to minka

Met 75 cm diep kunnen ze nog prima vliegen hoor wink ;) Ik kon kiezen, of 2 1/2 meter lang en 1 meter diep, of 4 meter lang en 75 cm diep. Hij staat nml onder een schuine wand en anders past het niet sad :( En "vlieglengte" leek me belangrijker dan "vliegdiepte".razz :p Maar goed, de vraag gaat niet over de diepte van de volière, want die staat er al lang wink ;) Het gaat over het aantal koppels. Ik dacht zelf ook dat 5 het maximum was hoor, maar toch even informeren voordat ik deze prachtige vogel met veel pijn in mijn hart ga verkopen sad :(


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-09-26 - 01:11:07 send message to zebraonline

Als je rekening houd met eventueel uitvliegende jongen ed...zou ik er niet meer dan 3 koppels inzetten...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-26 - 08:37:27 send message to tonnl

Ik weet het, bijna iedereen woekert met ruimte. happy :)

Ik bedoelde ook meer dat het me erg vol lijkt worden als je er nog meer vogels in zet. Waarom verkoop je niet een andere koppel vogels?

Groeten weer, Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-09-26 - 09:59:33 send message to ParkietenPeter

6 koppels plus al hun jongen erbij is voor die ruimte inderdaad te veel in mijn ogen. Het is maar wat je wilt, het kan wel natuurlijk, maar niet spontaan.

wink ;)Peter


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-09-26 - 13:49:57 send message to Chow

Ik vind 75 cm ook krap hoor. Idd een ander koppel verkopen is een optie of toch creatief nog ruimte aanbouwen... Als er jongen komen wordt het sowieso wel erg krap....


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-09-26 - 15:50:21 send message to lennard

En ben je er al uit wat je gaat doen?
Wat voor valken heb je nog meer zitten?

Groetjes,

Lennardhappy :)


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-09-26 - 16:25:58 send message to minka

Jongen komen er niet in, want de koppels gaan in een andere ruimte tijdens de kweek en de jongen worden verkochty zodra ze zelfstandig zijn. Tja, een ander koppel verkopen... Het zijn niet alleen mijn kweekdieren, maar ook mijn huisdieren. Er zitten 2 koppels in waar ik niet mee kweek ( wel geprobeerd, maar één pop legt geen goede eitjes en bij het andere koppel bevrucht de man niet goed ), maar die heb ik al jaren en die blijven lekker hoor happy :) Er zit dan 1 nieuw koppel in ( bewezen koppel, is van een kennis van me ) en als ik de pop gevonden heb 2 jonge koppels die pas zomer 2007 kunnen kweken. Wat ik besloten heb ? Ik slaap er nog een paar nachtjes over wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede