Auteur |
Onderwerp : mutatie of iets anders?? |
Niltava
Website Member
|
2006-09-24 - 22:42:11 |
|
Wie kan iets zeggen over de oorzaak van deze witte veren.
Het betreft een auroraastrilde, jong een week uit het nest.
In principe een goede voeding(zaad, eivoer/universeel, pinkies, buffalo's)
|
Fonje
Website Member
|
2006-09-24
-
23:13:38 |
|
Als ik het goed zie zijn ze niet helemaal wit. De toppen zijn zwart. Misschien een modificatie?
|
Karel
Website Member
|
2006-09-24
-
23:15:24 |
|
Geen idee, maar ik zou even de volgende rui afwachten alvorens een nieuwe auto te gaan bestellen
|
HansvdWeerdhof
Website Member
|
2006-09-25
-
00:05:40 |
|
Dit komt wel vaker voor bij Afrikaanse prachtvinken, met name pytilia's (Aurora's, Wiener, Melba) en Lagonosticta soorten (Vuurvinken en amaranten) hebben daar wel eens 'last' van.
De meningen verschillen hierover, de ene zegt het is een pigmentstoring de ander zegt dat het een leverprobleem is en er zijn nog wel enkele meningen te noemen zoals eenzijdige voeding of te veel eiwitten.
Het is geen mutatie, maar een modificatie (een tijdelijke kleurverandering)
Er zijn er die tijdens de jeugdrui alle witte pennen verliezen (komen dan normaal gekleurd weer terug) sommige exemplaren blijven ook na de rui enkele (gedeeltelijk) witte veren houden.
Er is door diverse mensen wel eens een poging gedaan om dit vast te leggen (als mutatie) maar daar is geen sprake van dat dat lukt, de nakomelingen en de nakomelingen daar weer van vertonen dit verschijnsel niet.
|
zebraonline
Website Member
|
2006-09-25
-
00:52:25 |
|
Teveel eiwitten gekregen...
|
Niltava
Website Member
|
2006-09-25
-
03:49:29 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Vermoedde al geen mutatie, vond het wel vreemd.
Oorzaak teveel eiwittten wel, eivoer, pinkies zaden, fruitvliegjes??
Ouders ekpop importman(denk ik)
Koppel heeft eerder jongen gehad zonder dit "probleem"
Oh ja vogel kwam niet volledig bevedeert uit het nest maar was zeer actief en kwiek en zat binnen no time op stok.
|
zebraonline
Website Member
|
2006-09-25
-
12:40:03 |
|
Het komt vaak voor als ze enkel levend voer voederen...vooral buffalo's zijn zeer eiwitrijk...
|