Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rosé kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Rosé kaketoe
kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-01-20 - 06:58:42

Wie kan er mij een goede informatie en uitleg geven voor het kweken van rosé kaketoes.
Waar moet ik op letten en wat mag ik juist niet doen.I.v.b.met het zogenaamd voedballen met de eieren als ik lees hoe de nesten in het wild zijn
(gemiddeld 18cm doorsnee)is het dan niet mogelijk dat de oorzaak bij te grote nesten ligt heeft iemand hier ervaring mee.
En wat is een goede voeding.Alvast bedankt.


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2004-01-20 - 16:40:53

Kurt,

Het enige wat ik weet is dat het zeer lastig is om rosekakatoe's te kweken. Dat alles naar wens moet zijn eer ze willen gaan paren. Maar sucseven


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-01-21 - 12:04:22

Rose's moeten goed voer krijgen, dwz schraal voer , weinig zonnepitten, of ze moeten vele m2 tot hun beschikking hebben. Zitten ze te klein behuisd worden ze snel vet. En als ze vet zijn is het weer wat moeilijker bevruchte eieren te krijgen. Bij mij zitten ze op 1 schep Himbergen kaketoe en papegaaien zaad per dag, daarnaast staat altijd een volle bak Nutribid P15 of P19.
Ze waren net in hun eerste jaar toen er al een bevrucht ei lag, helaas kapot geknaagd. Nu zijn ze 2,5 en heb al enkele jongen gehad maar nog niet grootgebracht. Ik weet bijna zeker dat dit komt door de pellets want zie bij collega kwekers koppels zitten die niks doen. Die voeren dan ook geen pellets. De kweker waar dit koppel vandaan kwam voerde ook pellets en zij had ook altijd met 2 jaar al jongen.
Ze voetballen idd in het nest daarom haal ik de eieren weg en wissel ze met stenen eieren. Bij de volgende ronde wil ik dan de eieren vlak voor uitkomen terugleggen en kijken wat ze ermee doen.

Ardi


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-01-24 - 08:12:48

Mijn rosé kaketoes krijgen ook nutribird P19 en 1/3 papegaaienmengeling.Ze in goede conditie.Deze week zijn ze begonnen met leggen maar jammer genoeg worden de eieren steeds gebroken wat kan ik er aan doen zou graag natuurbroed jongen willen en geen handopfok.
Kan er mij iemand helpen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede