Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jaloerse grasparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jaloerse grasparkiet
sofie
Website Member
Posts :35

Website Member
2006-09-14 - 13:46:23 send message to sofie

ik heb overlaatst 2 grasparkietjes gekocht om tam te maken.
voor het moment ben ik bezig met het mannetje en dit lukt al aardig
maar nu heb ik gelezen dat je best geen twee parkietjes houdt omdat de andere dan jaloers kan worden.
is het dan beter om ze beide tam te maken of kan er geen sprake zijn van jaloersheid?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-14 - 23:43:26 send message to tonnl

Parkieten zijn zeer sociale beestjes, ze zitten veel liever samen dan alleen. Een parkiet alleen trekt naar de mens toe uit pure verveling en "ellende".
Het tam maken gaat iets lastiger met twee, maar het kan net zo goed. Ik zou ze lekker samen houden.
Ton.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-09-15 - 00:02:48 send message to Chow

Vind ik niet helemaal een eerlijk antwoord. Een grasparkiet alleen wordt niet tam uit ellende maar kiest een partner die dan beschikbaar is. Toevallig ben jij dat en wordt de vogel enorm gelukkig als hij van jou alle aandacht krijgt. Kun je echter die aandacht niet geven omdat je werkt en veel van huis bent dan is het wel een marteling voor de vogel. In dat geval neem je een tweede en moet je leren leven met het gegeven dat de vogels nooit zo tam zouden worden als dat je ze alleen hebt. Ze worden heus wel mak maar echt tam niet.


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2006-09-16 - 13:55:07 send message to Asura

Ligt eraan wat je tam noemt. Op dit moment zitten mijn 2 forpusjes gewoon op mijn schouder en dat doen ze redelijk vaak. Toen ik er maar eentje had zat ze inderdaad bijna constant bij me en deze 2 gaan vaker samen ergens anders spelen, maar ik zou ze echt wel tam noemen! Ze zoeken, ook al hebben ze elkaar, toch mijn gezelschap op happy :)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-09-17 - 00:53:31 send message to Chow

Klopt, ik vind het al tam wanneer ik in de voliere kom om te voeren en 1 van de vogels komt op m'n schouder om te kijken of er wat te halen valt. Anderen noemen dat vertrouwd. Feit blijft dat een vogel alleen altijd het "meest" tam wordt. Ben hier overigens persoonlijk geen voorstander van. Zie een vogel liever natuurlijk gedrag vertonen in een voliere dan dat ie in een kooitje zit. Maar da's een discussie die in dit topic niet thuis hoort.


tabrl1
Website Member
Posts :35

Website Member
2006-09-22 - 15:43:26 send message to tabrl1

Volgens mij is het een kwestie van geduld, ook met meerdere parkieten is dit mogelijk. Zo heb ik er in de huiskamer 5 zitten in een kamer voliere. Ze komen allemaal bij me, vliegen vrij rond en gaan vanzelf terug de kooi in. Alleen op het moment dat de poppen broeds worden, dan is het een
heel ander verhaal. Maar laat dan de natuur z'n gang maar gaan. Ik heb vrolijke en gezonde vogels, die op z'n tij ook nog eens aandcht van de mens fijn vind.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 268 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede