Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ter afwisseling eens wat anders Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



gleisbird
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-09-29 - 19:33:56 send message to gleisbird

hallo Johanblok,
mag ik vragen of je ook kweekt met deze japanse lis soort?
gr herman


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-09-30 - 23:30:33 send message to Kieba

Geweldig die prairiedogs, ik heb ze ook jaren gehad.Ja jij bent handig met de PC het is mij helaas te ingewikkeld om er foto`s op te plaatsen, jammer jammer !!


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-10-02 - 21:24:55 send message to Kieba

Ja de prairiedogs zijn geweldig, ik heb ze ook jaren gehad, ja jij bent handig met dat plaatsten van je foto nou mij lukt het niet, helaas, het is me iets te ingewikkeld.


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-10-09 - 22:49:29 send message to Kieba



Het is me uiteindelijk toch gelukt om een foto te plaatsen van mijn prairie hond.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2008-10-09 - 23:42:31 send message to Strigiformes

Prachtige beestjes.
Pfff, allen dat gat wat ik moet graven maar, komt er wel.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-07-04 - 19:53:54 send message to Max.Weijers

Wij hebben zinds zondag ook een koppel grondeekhorns. En we genieten er echt van, alleen ik vraag me af of ik in een volière van 6 m. bij 2 à 2,50 m. bij 2 m. (lxbxh) eekhoorns samen kan houden met vogels? zoja welke eekhoorns kunnen dan samen met welke vogels?

Wij zijn er ook over aan het denken om een koppel stokstaartjes te kopen, maar dat doen we dan wel als de bloemen zijn uitgebloeit, want hier moeten we dan een perkje voor opofferen.

Weet er meschien iemand de prijzen van stokstaartjes?

Ps. op de dierenmarkt in mol hebben we een hoop prairie hondjes gezien voor 500 euro per koppel. Zijn dit de normale prijzen? Of is hier ook goedkoper aan te komen?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-07-04 - 19:58:47 send message to mijnkaketoes.nl

Max

Plaats eens een foto van je tuin en volieres

gr

henk


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-07-04 - 21:47:13 send message to Rogert

Eekhoorns kun je niet samen met vogels houden. Eekhoorns eten namelijk eieren en kunnen roestende vogels behoorlijk de stuipen op het lijf jagen. Dus nooit aan beginnen!

Er is een enkele grondeekhoorn soort die je eventueel wel kan combineren, maar ik ben even de naam kwijt.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-07-04 - 22:14:41 send message to medaar

een vraagje ben uit west vlaanderen België. maar die nieuwe wet in nederland van die nertsen. vallen deze dieren er ook onder ????? zou jammer zijn, zien er zeer lief uit.happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-04 - 22:45:50 send message to Ton Koek

quote
...eekhoorns samen kan houden met vogels?
jahoor makkelijk. De meeste eekhoorn vinden vogels heerlijk. Veel eiwitten ook.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-07-04 - 23:40:33 send message to johanblok

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik heb enige tijd derbyan parkieten gehouden samen met eekhoorns (sciurus lis). Dat ging uitstekend. Alleen kweken met de vogels kun je dan zeker vergeten, en moet je ook niet proberen, dat kost je gegarandeerd de eieren of jonge vogels. Je moet ook zeker geen snel gestreste of kwetsbare vogels hiervoor uitkiezen.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-07-05 - 17:21:18 send message to bert1974

ik heb zelf een koppel boeroendoek eekhoorns deze zitten ook in een vlucht tussen mijn vogels wel apart natuurlijk.
ik vind dit zeer vermakelijke beestjes om naar te kijken ze zijn altijd druk en vol leven.

foto,s kan ik niet plaatsen anders had ik dit zeker even gedaan.

groet bert


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-07-05 - 17:55:01 send message to Max.Weijers

Ik heb op somigen site's gelezen dat het heel af en toe wel gaat, maar als ik hier hoor dat er mensen zijn die hier geen goeie ervaringen me hebben dan laat ik de eekhoorns maar fijn geschijden van de vogels.


de koning
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-07-12 - 13:09:38 send message to de koning

leuk dat er hier meer mensen zijn met eekhoorns, heb zelf ook verschillende soorten zitten, namelijk; boeroendoek (wit), chipmunks, prevosten (2 ondersoorten) peruaanse witnekken, thaise boomeekoorntjes, en een albino witbuik man. het blijven inderdaad schitterende beesten om naar te kijken. en de meeste worden ook aardig tam.
eekhoorns combineren met andere vogels is lastig ik heb er zelf niet al te beste ervaringen mee en kweken met je vogels kun je wel vergeten.


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2009-07-12 - 13:39:09 send message to 112marc112

mischien kun je ze wel bij de stokstaartjes zetten want die klimmen niet en zover ik weet jagen ze ook niet (met klimmen bedoel ik niet langs de draad op naar de nestkasten) maar het is ook maar een gok

grts marc




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 78 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede