Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sexen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : sexen
papegaaienjos
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-08-27 - 21:48:41 send message to papegaaienjos

wie kan mij een goed adres geven in de buurt van Tilburg waar ik mijn vogels kan laten sexen bij voorkeur via DNA.

Jos


roffel
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-08-27 - 22:16:31 send message to roffel

GENDIKA
POSTBUS 40
VEENDAM
Tel:0598-619343
www.gendika.com


papegaaienjos
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-08-27 - 22:24:40 send message to papegaaienjos

bedankt, heb net de site gezien en ga hier zeker gebruik van maken.


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-08-28 - 00:54:26 send message to Wim B

Hoi Jos,


Gendika werkt dmv het opsturen van veren. Is fraudegevoelig. Voor welk doel wil je het geslacht laten bepalen van je vogels?
De meest zekere methode is endoscopisch. Onderzoek brengt wel meer risico met zich mee. Wordt echter als de meest betrouwbare gezien. Dien je wel een goede dierenarts te zoeken die hier ervaring mee heeft.

Succes

Wim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-28 - 07:44:29 send message to ParkietenPeter

De fraudegevoeligheid is in 90% natuurlijk aan de eigenaar te wijten. Als deze de verkeerde ringnummers opgeeft kan Genidka hier natiuurlijk niets aan doen.
Verder heb ik nooit hier problemen mee gehad.
Er zijn er die bij een grote partij wel eens de ervaring gehad hebben dat er iets verwisseld was.


123
Website Member
Posts :50

Website Member
2006-08-28 - 08:38:27 send message to 123

Tauros bielefeld is veel goedkoper dan gendika
zie www.tauros-diagnostik.de


roffel
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-08-28 - 09:19:11 send message to roffel

Tauros is een Duits bedrijf en geeft hun informatie in 7 talen uit,behalve in het Nederlands.
Reden genoeg voor mij om hier geen zaken mee te doen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-28 - 11:43:19 send message to dooren

Ik vind eigenlijk de endoscoop onbetrouwbaar, zeker als vogels jong zijn ontstaan vergissingen, bovendien is fraude hierbij ook niet 100% uit te sluiten.

Reeds 3x meegemaakt dat vogels bij mij fout waren gesekst dmv de endoscoop, dit had ik zelf door de dierenarts laten uitvoeren.

Dit had o.a. het resultaat dat ik een "koppel blauwstreeploris" 8 jaar bijelkaar had zitten met onbevruchte eieren. Pas toen ze in het 8 ste jaar 4 eieren legde kwam ik er achter dat het 2 poppen waren. Tijdens het omkoppelen waren beiden poppen door gegaan van de stress, ze waren zodanig aan elkaar gehecht dat ik ze niet had mogen scheiden.

En deze dierenarts was ook zeer betrouwbaar en bekent in Nederland, en komt als je voldoende vogels hebt ook thuis endoscoperen.

Nee, alles DNA, voor rond de 10 euro in Duitsland, stukken goedkoper dan dat alleen "recht" wat dat Nederlandse bedrijf heeft en die 22 euro vraagt.

Zij kunnen het ook voor dat geld met de pcr methode, dat doen ze echt niet op een andere manier als in Duitsland.
Gert


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-28 - 16:26:23 send message to broto

Als je endoscopisch wilt laten sexen moeten de vogels minimaal 6 maand oud zijn.
Zolang wacht ik ook altijd, er is bij nooit iets mis gegaan.

Henk


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-08-28 - 16:28:22 send message to rupicola

Quote:
[voor rond de 10 euro in Duitsland, stukken goedkoper dan dat alleen "recht" wat dat Nederlandse bedrijf heeft en die 22 euro vraagt.

Zij kunnen het ook voor dat geld met de pcr methode, dat doen ze echt niet op een andere manier als in Duitsland.]

Mee eens! Hier stoor ik mij ook al geruime tijd aan!

Iedereen moet verdienen, maar meer dan tweemaal de prijs, waar ook gewoon aan verdiend kan worden . . . .?

Maar de oplossing is gelukkig in zicht:

Binnenkort wordt het -ook voor de particulier- aantrekkelijker om de DNA testjes gewoon zelf uit te voeren.

In verkeerde handen geeft dit natuurlijk weer frauduleuze toestanden, maar het grote voordeel is dat een liefhebber zelf en relatief snel een controletest kan uitvoeren.







Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-28 - 18:09:45 send message to Dennis Fr.

ondanks dat gendika duur is ga ik toch voor gendika de zakjes worden je opgestuurd met papieren deze stuur je terug en je krijgt de uitslagen mooi geplastificeerd.als hier mee gefraudeerd word ligt het aan de kwekers zelf.

met die duitse prut die maar 7,50€ goedkoper is moet je zelf een plastik zakje gebruiken daar wat opschrijfen. papiertje schrijfen wat voor vogels ringnummer .gewoon geknooi dus.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-28 - 18:35:54 send message to Niltava

quote
met die duitse prut

???
Heb je het wel eens gedaan via hun??
Ik wel en was net zo tevreden als met gendika(alleen de prijs verschilde dus nogal!!), en fraudegevoeliger??
De fraude kun je dan ook gemakkelijk doen vóórdat je de boel opstuurd.
Dan lijkt het met gendika misschien betrouwbaarder, dat is het natuurlijk niet.
Overigens doet Gert(en ik) het volgens mij niet bij bovenstaande bedrijf, maar één uit Bielefeld.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-28 - 18:45:30 send message to Dennis Fr.

gendika en die duitse dna firma frauderen er niet mee.de kwekers zelf doen dit. als het gebeurd!!!!!.

maar goed dit is de keuze die je zelf maakt.waar je het laat sexen en wat je wilt betalen.de kwaliteit van het sexen door de bedrijfen zal vast wel gelijk zijn.

zelf vind ik het duitse bedrijf gewoon omslachtig werken je moet zelf de zakjes en papiertjes maken.verder is de text op de papieren die je terug krijgt in een andere taal.dit staat me dus ook persoonlijk niet aan.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-28 - 19:09:23 send message to dooren

Andere taal?: gewoon de latijnse naam en de nederlandse naam die je opgeeft, en verder male (1-0) of female (0-1)komt erop, een ref.nr en datum.

Verder koop je een berg van die goedkope envelopjes, je schrijft alle gegevens van die vogel erop, opsturen, resultaten per post en betalen via bv. telebankieren.

Het maakt geen verschil uit of dit door een nederlands of duits bedrijf gebeurd.

Sorry hoor niks aan, als de nederlanders maar een fractie duurder waren dan had het me ook niks uitgemaakt.

Mensen die hier 'n vogel kopen moeten anders ook meer betalen, en er is nog nooit iemand geweest die zo'n vogel niet hoefde omdat dat duitse papiertje erbij hoorde.
Gert


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-08-28 - 19:14:33 send message to Wim B

Natuurlijk hebben Peter en Dennis gelijk dat het de kweker is die fraudeert. Gendika doet alleen onderzoek. Hoe vaak worden er geen veertjes van een pop uitgetrokken en vervolgens een ander ringnummer vermeld? Heb recent een stella lori laten sexen daar het geel op de stuit en flanken niet duidelijk zichtbaar was. De vogel is vier maanden oud en moet nog op kleur komen en qua formaat groeien. Blijkt uiteindelijk toch een pop te zijn. Ben content over de werkwijze van Gendika. Heb geen ervaringen met het Duitse bedrijf. Kan ik in ieder geval weer iemand blij maken die een rode stella pop zoekt.
Hoor meer verhalen dat bij endoscopisch onderzoek vogels tijdens het onderzoek overlijden,niet eens zozeer een verkeerde bepaling van het geslacht. Blijkbaar zijn er wisselende positieve/negatieve ervaringen met zowel DNA als endoscopische geslachtsbepaling.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-28 - 19:15:43 send message to Dennis Fr.

ja die 7,50 euro meer.daar laat men ook echt de vogel voor zitten.dacht het niet.

zoals ik al zei ieder maakt zijn eigen keus waar of door wie die zijn vogels laat sexen.
gelukkig mag iedereen zelf kiezenhappy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede