Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bijvoeding voor de grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bijvoeding voor de grijze roodstaart
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-27 - 09:25:30 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik was best nieuwsgierig naar wat jullie voor vitaminepreperaten geven aan de grijze roodstaarten.

zelf heb ik vorig jaar carmix gegeven , de vogels namen het goed op en zagen er mooi uit wel eieren en jong maar helaas niet gered .

dit jaar heb ik eens topvit gebrobeerd ,is te vergelijken als breedmax , de vogels hebben en mooi verenpak en zien er gewoon mooi uit , en dit jaar 3 jongen op stok gekregen zal wel niet aan die topvit.

ik betwijfel wel een beetje of die preperaten wel nodig zijn , mijn grijze krijgen ook een zeer goede zaadmengeling met gekiemd duivenzaad eivoer/universeelvoer eten ze zeer goed , en dan fruit en wat groente wat ze wat minder goed opnemen en zelf doe ik eens in de zoveel tijd vitamine ad van davitamon door het drinkwater en dan de dag erna kalk van orlux door het drinkwater is wateroplosbaar en werkt prima !

met dit alles vroeg ik me eigen af of er meer kwekers zijn die een geheel andere voedingbasis hebben ?
en of die topvit/breedmax/carmix etc etc wel nodig zijn ?

mvg

Tim




Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-27 - 09:42:34 send message to Dennis Fr.

zelf heb ik ook een jaar breedmax gebruikt.maar ik zal het niet weer gebruiken het heeft naar mijns inziens geen enkele meerwaarde.

voor de rest voer ik zelfde wat jij ook geeft.calcilux en davitamon ook dit doe ik nu al zo`n 4a 5 jaar en daar zal ik ook gewoon mee doorgaan.maar voor mij geen andere preperaten meer.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-27 - 09:52:40 send message to dun grijzeroodstaart

ja zelf ben ik ook van mening dat die preperaten niet echt nodig zijn , het kiemzaad bevat ook al veel vitamines en dan nog wat fruit en groente en eivoer dan hebben ze toch al een gevarieerd vitamine voedign volgens mij , ik weet ook dat de grijze niet echt veel groente opnemen maar ik dwing ze af en toe gewoon en dan proeven ze er toch wat van en dan krijgen ze toch wat binnen .




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede