Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Tuigje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Tuigje
Roco
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-08-12 - 17:52:43

ik heb nu voor de eerste maal een jong zelf binnengehouden en niet verkocht en ik vraag me af vanaf welke leeftijd ik best begin met het tuigje,hij is nu 5weken oud,kan iemand me helpen? groetjes een Grijze roodstaart fanaat laugh :Dwink ;)razz :p


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-17 - 13:49:04

Ik denk dat je het beste zo jong mogelijk kunt beginnen, hij kan er maar beter aan gewend zijn denk ik zo. Of het met 5 weken al de moeite is weet ik niet. Ik zou zelf tussen de 8 en 10 weken beginnen. Maargoed, dat is maar de gedachte van een 'leek'. Ik heb het zelf ook niet zo met tuigjes hoewel ik wel van mening ben dat het veilig en handig is. Ik heb alleen tot nu toe nog niets gevonden wat me echt geschikt leek. Behalve dit: www.flightquarters.com Niet lettend op alle amerikaanse gekheid en poespas lijken het me zeer handige, veilige en comfortabele tuigjes! De moeite waard om ooit eens te proberen. Zeker voor onze maracana, die wel eens voor stuiterbal wordt aangezien. Wel zou ik trouwens buiten het tuigje om toch kortwieken. Hij zou er maar uitglippen, stukgaan, of je laat per ongeluk het koordje los. Bovendien lijkt het me ook niet fijn voor de vogel om als hij opstijgt zo'n ruk te krijgen. Heel veel succes ermee!


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-17 - 15:58:41

quote
Ik denk dat je het beste zo jong mogelijk kunt beginnen, hij kan er maar beter aan gewend zijn denk ik zo


Laat die vogel eerst maar eens zelfstandig worden.
dat duurt nog lang genoeg daarna om hem aan een tuigje te wennen.
ik vind het zowiezo al een raar idee een vogel een tuigje om te doen, het is geen speelgoed hoor.

Henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-08-17 - 16:16:11

Quote? ik vind het zowiezo al een raar idee een vogel een tuigje Broto

Als je je tamme papegaai mee naar buiten wil nemen is dit een alternatief Henk. Anders moet men hem wieken/knippen en kan die binnen niet meer vliegen en dat vindt de papegaai ook niet leuk. Ze zijn te koop bij hapybrid en lorre&en co

Henk

Broto (Henk) voor jouw forpussen zijn overigens geen tuigjes verkrijgbaarlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-17 - 16:30:18

quote
Broto (Henk) voor jouw forpussen zijn overigens geen tuigjes verkrijgbaar



O gelukkig maar Henk, kan ik ook niet in de verleiding komen laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
zie me al lopen met 70 tuigjes en daaraan een forpus , is net als op de kermis, met zo'n grote tros met balonnen


henk


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-08-17 - 16:39:21

Alleen hoef je die balonnen geen voer en water te geven. razz :p
Misschien wel het volgende wat ik ga kopen.wink ;)happy :)


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-17 - 17:40:42

Een papegaai is inderdaad geen speelgoed, daarom vind ik het goed als mensen extra veiligheidsmaatregelen nemen door middel van een tuigje bij de vogel happy :)


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-17 - 18:18:24

ik zie dan ook gelijk de beelden van een aapje op een draaiorgel of een beer met een ring in zijn neus dansen.
kom op het is geen kermis attractie hoor, zo van kijk mij een met me papegaai, als je dan je vogel zo goed onder "controle" heb, laat hem dan los vliegen.



M.T.Bergwerf
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-08-17 - 19:05:34

Het is blijkbaar niet meer mogelijk om een normaal advies op vogelarena te vragen.
Of het nu gaat om een tuigje of een grijze roodstaart met de hand groot te brengen,
Gelijk gaan ze je de oren wassen.
En dit gebeurt vaak door mensen die veel geld
met hun hobby verdienen.


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2006-08-17 - 19:31:26

huh geld verdienen dat valt best mee hoor
moet eerder geld bij bij sommige
en het is inderdaad geen speelgoed


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-17 - 20:29:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
En dit gebeurt vaak door mensen die veel geld
met hun hobby verdienen.



Een liefhebber verdiend geen geld aan zijn vogels.

Als je een topic opend, kan het gebeuren dat je antwoorden krijg, die niet geheel stroken met je gedachten, daar is toch niets mis mee als andere mensen een andere gedachten hebben, over het houden van vogels ??


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-17 - 20:33:23

Geld aan 'n hobby verdienen? mensen waar moet ik zijn?

Prrrff als ik nou eens al dat geld terug krijg wat ik er in heb gestopt dan kan ik wel een paar jaar stoppen met werken happy :)
Gert


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-08-17 - 20:57:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hier nog een niet strokende mening:

wat mij betreft mag het papegaaientuigje zo spoedig mogelijk en evenals de ouderwetse klassieke papegaaienstandaard op de lijst van verboden komen.

Naar mijn mening kun je je vogel beter in de gelegenheid stellen om goed te leren vliegen.

Het op commando terugkeren is slechts een zaak van een goede verstandhouding met je vogel.

M.a.w. een echte Grijze Roodsaartfanaat heeft geen tuigje nodig!


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-17 - 21:06:22

Dat mensen een andere mening hebben is prima, maar we kunnen het ook op een vriendelijke manier naar elkaar formuleren.

Dat je een vogel niet mee naar buiten mag nemen tenzij je hem los laat vliegen vind ik niet eerlijk. Deze mogelijkheid heeft nou eenmaal niet iedereen met zijn vogel. Simpelweg omdat een deel van ons in of net buiten de stad wonen waar alles is volgebouwd en de vogel nooit genoeg overzicht zal hebben om zijn baasje terug te vinden. Ik noem maar wat.

Mijn papegaaien zijn tam en gekortwiekt. Juist doordat ze gekortwiekt zijn kan ik ze meer vrijheid geven omdat ze lekker buiten kunnen struinen. Papegaaien brengen in de natuur ook zeer veel tijd door met klimmen en voedsel zoeken op de grond, dus zo onnatuurlijk is het allemaal niet.

Natuurlijk horen ze gewoon te kunnen vliegen, het liefst nog in een tropisch woud, maar dat zit er voor onze tamme huiskamervogels nou eenmaal niet in, dus kunnen we het maar beter zo leuk mogelijk voor ze maken door ze op andere manieren hun vrijheid te geven. Het klimmen wat ze doen als ze gekortwiekt zijn is trouwens veel gezonder voor ze dan het vliegen in een voor hun te kleine huiskamer, en altijd maar binnen zijn, dus voor mij was de keuze snel gemaakt.

En ik neem mijn papegaaien echt niet mee naar buiten om ermee te pronken hoor. Sterker nog, hier in de wijk kijken mensen niet eens meer van ze op. En doen ze dat wel, vinden de gaaien dat ook nog eens prachtig die aandacht. En ja, ze gaan ook wel eens mee boodschappen doen, een hele ervaring voor ze en leuker dan binnen in de kooi op de baasjes wachten.

Zomaar een mening, maak me alsjeblieft niet afwink ;)



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-17 - 21:16:40

quote
Zomaar een mening, maak me alsjeblieft niet af



Nee hoor we maken niet af hoor roosje happy :)

Wat mij het meest stoorde was het feit, dat de betreffende vogel pas 5 weken oud was.

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-17 - 21:21:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op deze site komen nu 1 maal liefhebbers van het kweken van vogels ´en huiskamervogelliefhebberswink ;)

Deze hebben nu 1maal niet altijd dezelfde gedachten over het houden van onze lievelingsdieren.

Maar volgens mij wordt er door die anders denkende ook wel met grote regelmaat goede informatie gegeven.happy :)

Ik geef maar even geen mening over het gebruiken van tuigjewink ;)

MVg Een liefhebber zonder geld,maar wel veel grijze haren(verdiend met de hobbylaugh :Dlaugh :D)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede