Hallo, ik heb in een razernijl-vormige broedblokken gemaakt voor m'n afrikaantjes. Heeft er iemand ervaring met zo'n blokken of is alles verticaal. Mijn afmetingen zijn 60 hoog dan 50 plat daar terug 20 omhoog, 30 cm in de laars en terug 40 cm omhoog. Weet niet of ik goed gedaan heb? Graag reacties.
Dennis uw blokken zijn L vormig maar gedraaid. De mijne staan ook als een L. De vogels kunnen afdalen en komen dan in de laars met het volledige grond oppervlak. Ik begon mij af te vragen of dit wel goed is een bodem van 50 op 24 cm.
____
( )
( O )
( )
( )_____
( )
(__________)
african parrot zo bedoel je oke dat oppervlak is ietswat groot dit kun je oplossen door nog een schotje te plaatsenop de halft van de 50 en de helft van de 24.hierdoor creeer je een afscheiding.vinden ze vaak wel prettig.zelfde idee zeg maar wat je in een horizontaal blok doet.
oke frank voortaan heten mijn blokken 7-vormig bedankt voor de tip
Groeten Dennis
Ik heb jaren L-vormige broedblokken gebruikt voor bonte boertjes, afmetingen 40 x 40 x 20. De vogels broeden altijd helemaal achterin, als je de bovenkant van de teen van de laars opklapbaar maakt is nestcontrole gemakkelijk. De blokken waren gemaakt uit 15 mm watervast multiplex, alleen de onderkant uit natuurhout in verband met het opnemen van vocht. Je kunt de stukken laten zagen in de bouwmarkt, twee stukken van 40 x 40 per blok waar je dan zelf een stuk van 20 x 20 uitzaagt dat je verder kan gebruiken voor de bovenkant of de achterkant en een strook van 20 cm breed. Alles in elkaar schroeven en bij beschadiging hoef je maar 1 stuk te vervangen.