Zijn er hier nog meer mensen die met de bruinkop papegaai kweken.
ikzelf heb nu sinds een week een koppel bruinkop papegaaien.kwa kleur zijn ze niet zo bijzonder.kwa gedrag zijn ze wel zeer leuk.als ik ze zo bezig zie.kwa voeding en zo geef ik ze hetzelfde als me andere poicephalus soorten.
zijn er misschien mensen die me wat meer kunnen vertellen over dit soort.
de bruinkop is qua gedrag misschien wel de leukste van alle Poicephalus (ze kunnen echt heel aanhankelijk worden) en dat is natuurlijk een leuke 'compensatie' voor het feit dat ze wat minder uitbundig gekleurd zijn.
Overigens de wetenschapelijke soortnaam cryptoxanthus betekent verborgen geel.
Dit verborgen geel vind je onder de vleugels en is pas goed zichtbaar wanneer je ze enige afstand kunt laten vliegen of als ze de vleugels strekken.
Voor wat betreft verzorging heb ik nooit enig verschil kunnen ontdekken met andere Poicephalus soorten.
Proficiat met je nieuwe aankoop Dennis. Ook uw ruppel popje staan mooi. Ik hoop een koppel bruinkoppen misschien volgend jaar in mijn bestand op te nemen. Enige tijd terug heeft er iemand uit Limburg een advertentie geplaatst "3-3 bruinkoppen". Kent er iemand die persoon want ik kan die advertentie niet terugvinden.
ik was laatst bij een kweker voor enkele jonge bonte boeren.om mijn eigen jongen mee onverwant te maken.deze man had ook 3 koppels bruinkoppen zitten 1 ervan was bewezen maar hij wou absoluut geen koppel missen.tis nog wel aardig moeilijk om aan deze vogels te komen.
ik wou rupicola nog ff bedanken voor het vermelden van de betekenis.over dat geel onder de vleugels wist ik echt niet.heb natuurlijk wel ff een foto gemaakt zat 1 hele mooie duidelijke tussen
ik vind het zelf wel een prachtig vogeltje.ook voor ik wist dat ze geel waren onder de vleugel.ik ben ook zeer blij met dit koppel want ze zijn zeer moeilijk te krijgen.en ook omdat ik me helemaal wil richten op de kweek van poicephalus soorten hoord deze er echt bij.