Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelgriep in Nederland Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vogelgriep in Nederland
zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-08-01 - 16:16:47 send message to zebraonline



HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-08-01 - 16:24:50 send message to HermanH

sad :(tuurlijk..... het kweekseizoen is weer (bijna) afgelopen en de TT `s staan straks weer voor de deur,dan begint het gedonder weer.......shocked 8O


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-01 - 16:28:35 send message to Niltava

Een "gewone" vogelgriep, dus geen paniek.


oppie
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-08-01 - 21:32:46 send message to oppie

Weet iemand of de vogelmarkt in Barneveld morgen 2-8 door gaat? en eventueel die van 19 augustus?


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-01 - 21:38:03 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Een "gewone" vogelgriep, dus geen paniek.



Nee geen paniek, die is er al denk ik, in de buurt daar.

Voorthuizen
01-08-2006 - Op een bedrijf in Voorthuizen is een verdenking van laagpathogene vogelgriep geconstateerd. Deze variant maakt vogels nauwelijks ziek en is niet gevaarlijk voor mensen. Het onderzoek op aanwezigheid van virus moet nog worden afgerond. Het gaat in ieder geval om een variant op H7, en niet de voor mensen gevaarlijke H5N1 die vooral in Azië heerst. Het bedrijf wordt voor de zekerheid geruimd.

Om elk risico te vermijden is een gebied van circa drie kilometer rond het besmette bedrijf ingesteld, waarbinnen per direct maatregelen van kracht worden.
Elk vervoer van pluimvee en levende vogels, broed- en consumptie-eieren, gebruikt strooisel en mest vanuit, naar en binnen het gebied is verboden.

Het vervoer van zoogdieren (waaronder runderen, varkens, schapen, geiten en paarden) is verboden voor zover deze dieren afkomstig zijn van bedrijven waar pluimvee aanwezig is.
Het vervoer van vervoermiddelen voor het vervoer van bovengenoemde dieren, producten of mest is ook niet toegestaan.

Jaarbeurzen, markten, tentoonstellingen en andere evenementen waarbij pluimvee of andere in gevangenschap levende vogels bijeengebracht worden zijn verboden in dat gebied. Pluimvee en levende vogels die bestemd zijn om in het wild te worden uitgezet, mogen niet worden vrijgelaten. Bij commerciële bedrijven wordt de bezoekersregeling van kracht.

Bron, en meer informatie op: www.minlnv.nl




oppie
Website Member
Posts :12

Website Member
2006-08-01 - 22:01:22 send message to oppie

Broto,
Die informatie was ook al tot mij gekomen. Als ik op het kaartje kijk ligt de vogelmarkt er net buiten. Om er te komen moet wel via wegen in het gebied gereden worden, vandaar mijn vraag of het afgelast is.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-01 - 22:09:45 send message to Niltava

quote
Nee geen paniek, die is er al denk ik, in de buurt daar.

Ik zie de dingen nu eenmaal in de goede context.
Voor de mensen aldaar is het (alweer) een ramp. Maar het is niet de gevaarlijke vorm, en dat is nogal een verschil!


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-01 - 22:25:40 send message to broto

is voor die mensen even erg , zijn weer de kippen kwijt


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-01 - 22:28:32 send message to Niltava

quote
Voor de mensen aldaar is het (alweer) een ramp.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-01 - 22:50:49 send message to Karel

oppie,

De markt in Barneveld gaat wel door, maar dan alleen voor knaagdieren en siervogels.
Niet voor pluimvee en duiven.

De cirkel is nu 6 km.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-08-01 - 23:01:08 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-02 - 08:57:13 send message to Niltava

www.kiezebrink.nl/, groothandel in "levend" voer wink :)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-08-02 - 09:24:36 send message to hdra

Is het wel verstandig en netjes om nu zo een zaak hier te gaan noemen. Er zijn wel meer zaken in dat gebied. Maar ik ga ervan uit dat deze zelf wel maatregelen treffen of geconfronteerd worden met de maatregelen. Ik zou als eigenaar van zo een zaak niet blij zijn dat dit hier zo gemeld wordt. Hier zal absoluut geen slechte bedoeling achter zitten , maar bedoeld zijn als extra waarschuwing. Maar nogmaals er zijn vele (ook particulieren) die daar dergelijke producten verkopen en die worden ook niet genoemd.

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-02 - 09:39:43 send message to Niltava

Tja, je kunt aan alles denken.
Misschien ook aan de afnemers die er niet bij stil staan dat ze misschien alvast even rond moeten zien of een voorraad moeten inslaan.
Als mensen meer inslaan heeft hij (nu) meer omzet, aan de andere kant, als hij niet binnen het gebied komt hebben ze nu wel reclame.
Dus is het nu positief of negatief??


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-02 - 09:43:42 send message to broto

Denk ook niet, dat Bas bang is dat hij iets meeneemt, hij heeft zelf roofvogels en wil denk ik mensen waarschuwen, dat mensen die levend voer gebruiken wel moeten zorgen dat de voorraad op peil blijft en dat het moeilijk kan worden er aan te geraken.

Henk


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-08-13 - 04:42:49 send message to blg

Bron nu.nl

Mogelijk vogelgriep in Diergaarde Blijdorp

Uitgegeven: 12 augustus 2006 23:19
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2006 00:06
DEN HAAG - Bij twee gestorven uiltjes in Diergaarde Blijdorp in Rotterdam zijn aanwijzingen gevonden voor besmetting met het vogelgriepvirus H5N1. Dat is gebleken uit onderzoek van het Wild Life Health Centre van het Erasmus Medisch Centrum Rotterdam en de Universiteit Utrecht, maakte het ministerie van Landbouw zaterdagavond laat bekend.

Volgens het ministerie is het de eerste keer dat mogelijk deze variant van de vogelgriep opduikt in Nederland. De verdenking van vogelgriep in het Gelderse Voorthuizen van vorige week betrof een milde vorm van de ziekte.

Vervolgonderzoek van het laboratorium in Lelystad (CIDC) bevestigde de verdenking met H5N1 in Rotterdam. Verder onderzoek moet uitwijzen of het een daadwerkelijke besmetting met het vogelgriepvirus betreft. De Voedsel en Waren Autoriteit zal de komende dagen aanvullende monsters nemen van vogels in Blijdorp.

Niet gevaccineerd

De twee jonge vogels waren niet gevaccineerd. Hoewel in Blijdorp veel vogels wel zijn gevaccineerd tegen de vogelgriep, moet de dierentuin de beesten in hun hokken houden of afschermen.

Omdat alleen bij intensief contact tussen mens en dier de ziekte kan worden overgedragen, kan Blijdorp gewoon open blijven voor het publiek. Voor de verzorgers moet de dierentuin nog wel extra beschermende maatregelen nemen.

Vraag me af hoe ze aan die JONGE uiltjes zijn gekomen.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede