Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Import: Hoe & Wat? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Import: Hoe & Wat?
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-07-30 - 21:21:21 send message to theelepeltje

Hoe zit het met de import tegenwoordig?

Ik lees hier wel eens berichten dat er van sommige plekken nog wel geimporteerd mag worden en van andere niet meer, wie heeft een precies overzichtje? En hoe weten jullie dit eigenlijk?
En wie importeren de vogels dan, zijn dit grote vogelhandeleren o.i.d.?

Ik neem aan dat we het hebben over import van wildvangvogels, gelden voor importen van gekweekte vogels dezelfde regels?
(Mag je bijv. wel gekweekte vogels uit Australie importeren, die elders in de wereld zeldzaam zijn?)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-07-30 - 21:24:54 send message to Daniel

Voor Australie geldt een algehele exportverbod van alle inheemse diersoorten


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-07-30 - 21:38:43 send message to dooren

Er zijn wel "zeldzame" australische soorten bij de avicultuur bekent in Nieuw Zeeland.

Nadeel duur in aankoop en duur in het importeren.
Gert


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-07-30 - 22:51:28 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Voor Australie geldt een algehele exportverbod van alle inheemse diersoorten


Dat had ik inmiddels al begrepen. Ben benieuwd hoe het zit met Amerika, Azie, Europa, Afrika

En krijgt bijv. Australie wel importen binnen uit andere werelddelen?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-30 - 22:52:22 send message to tonnl

Op dit moment geldt tot 31 decmeber 2006 een importverbod van alle levende vogels van buiten de Europese unie. Dit zogenaamd om vogelgriep te voorkomen.
Wereldwijd vervoer van commercieel pluimvee gaat wel gewoon door, dat ligt anders... sad :(

Ton.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-18 - 11:24:41 send message to bert1974

naar wat ik er van gehoord heb zijn ze er nu druk mee bezig om het import gebeuren helemaal te verbieden dit vind ik persoonlijk een goed ding. maar waar ik me dan wel zorgen over maak is dat er tegenwoordig haast alleen maar meer hand gevoede vogels worden aangeboden. dus er gaan een heleboel vogels de huiskamer in.
daar heb ik op zich niks op tegen maar als we met elkaar de vogels willen blijfen kweken dan zullen we daar ook mee moeten stoppen, zodat we weer onverwante jonge koppels kunnen samen stellen .

dit is naar mijn mening het grootste probleem als de import werkelijk blijfend gesloten blijft.

groeten bert


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-18 - 12:38:42 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vraag mij ook af waar (op het net) ik de info kan vinden over het importverbod. Wie, waarom, hoe, tot wanneer en de laatste ontwikkelingen.
Waar kan ik dus bijvoorbeeld vinden dat het importverbod verlengd is tot 31 dec 06 en opvolgen?

gr koen


ristje
Website Member
Posts :66

Website Member
2006-08-18 - 16:54:51 send message to ristje

africa is voorgoed gesloten
dus grijze roodstaarten zullen nooit meer geimporteerd worden


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-18 - 17:09:47 send message to broto

quote
africa is voorgoed gesloten


Is dat gissen of kan ik dat ergens terug vinden.
Ik denk dat er veel praatjes de wereld ingeholpen worden.
Eind augustus zou het opnieuw worden bekeken.

henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-18 - 19:42:25 send message to molineti

[quotea]frica is voorgoed gesloten
dus grijze roodstaarten zullen nooit meer geimporteerd worden [/quote]

Dat zal toch niet zo´n probleem zijn,daar zijn er honderd duizende van binnen gekomen,en is nooit een moeilijk te kweken vogel geweestwink ;)

Ik maak me meer zorgen om de toekomst van wel moeilijk te kweken vogelsoorten met een kortere levensduur.

MVG REne


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-18 - 20:55:27 send message to johanblok

Volgens mij is er nog helemaal niets voorgoed besloten. Het gaat allemaal om tijdelijke maatregelen die tot nu toe telkens verlengd worden.

Het is overigens erg lastig om iets over deze besluiten te vinden.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-08-18 - 21:17:22 send message to tropic

Het is blijkbaar voor sommigen geweldig interessant om in die importpot te blijven roeren.
Het is enkele dagen of weken stil op dit forum, en plots duikt er weer iemand op die zich geroepen voelt om over die import onder de één of andere vorm te roeren.Waarom????
Uiteindelijk is het zo , dat de importeur (groothandelaar) dient te weten wat er nu precies aan de hand is en wat niet. De kweker (koper, klant) heeft daar weinig of niks mee te maken. Hij/zij zal snel genoeg merken wanneer er terug geimporteerd wordt. Dus ik vraag me af waar je je zorgen over maakt als je zo een topic start?
Op het ogenblik is in Belgie bekend dat de eerdere importstop die tot eind augustus opgelegd was, nu verlengd is tot december om dan opnieuw geevalueerd te worden naar 2007 toe.
Iedereen die dit wil weten kan dit lezen in het staatsblad of via tv nieuws.
Alle andere geruchten die de wereld ingestuurd worden zijn larie en blijven voorlopig geruchten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-18 - 22:27:51 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
De kweker (koper, klant) heeft daar weinig of niks mee te maken.


Dat zie ik toch een beetje anders. Het is voor veel kwekers een moment om beslissingen te nemen! Als je een bijzondere vogel hebt, moet je kiezen of je op zoek gaat naar een partner of besluiten de vogel te verkopen, met de kans deze soort nooit meer te bezitten.
Als er een -voor jou favoriete- vogelsoort is, die waarschijnlijk nooit meer binnenkomt: moet je dan een "losse" vogel kopen in de hoop er ooit nog een partner voor te vinden? Let wel, het gaat hier soms om (moeilijk te kweken) vogels van vele honderden of duizenden euro's!


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-18 - 22:52:20 send message to broto

Hoef nog niet eens een duur vogeltje te zijn, merk dat nu al, heb 3 jaar terug een koppel tovi's gekocht , import, is nu niet aan te komen.
kosten ongeveer 125 -150 stuk.
Is een groen vogeltje wat weinig mensen trekt schijnbaar, moeilijk kweken valt (volgens mij)mee.
Ik heb gelukkig een medestander gevonden , we zoeken stad en land af naar onverwante vogels.
Kwamen voorheen een enkele keer met de import mee.

Henk


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-08-18 - 22:56:42 send message to tropic

Ik begrijp je reaktie volkomen Karel, maar ik bedoelde het niet zo letterlijk als ik het misschien schreef. Ik wil maar zeggen, dat de importeurs en de regeringen (want het is een politiek spel volgens mij) er baat bij hebben om precies te weten wat, hoe en wanneer en dat de liefhebber (klant koper) zich daar weinig bemoeienis moet bij voorstellen.
Ikzelf kom ook regelmatig in de problemen die jij voorsteld, maar vind er weinig aan om hier dan een topic te openen over import, omdat je er toch gewoon niks aan kan veranderen.Ik probeer het dan bij vrienden (collega) kwekers te zoeken en op die manier mijn bestand staande te houden.
Ik zie momenteel ook geen andere weg, maar nochmaals, ik begrijp je


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-19 - 02:18:20 send message to bert1974

het was mij niet zo zeer om de import te doen in mijn reaktie. het ging mij meer om het feit dat er steeds meer vogels uit het nest worden gehaald.en dan vervolgens handtam de woonkamer in verdwijnen.
het is de laatste tijd zo dat er haast geen jonge kweek vogels meer worden aangeboden alleen maar handtamme vogels.en dan word er tegenwoordig ook niet meer naar gekeken om welke vogels het gaat.
zelfs penant rosella,s heb ik al aangeboden zien worden. nu zal ik het wel weer zwart wit zien maar naar mijn idee zijn dit vogels die meer vliegen dan klauteren en ik geloof nooit dat deze vogels lang zullen leven in een jock kooi.
en dan komt er nog bij als er wel een algeheel import verbod komt dan zal hier toch echt verandering in moeten komen. anders zullen er onnodig een heleboel soorten erg schaars worden in een kweek voliere.
en daar maak ik mij toch best wel zorgen over.

groeten bert



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede