Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bichenowamastrildes of ceresamadines Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bichenowamastrildes of ceresamadines
Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-07-30 - 19:08:54 send message to Gouldamadine121

Ik sta voor een dilema ik ga mijn goulds vervangen door spitsstaartamadines en bichenowastrildes of ceresamadines, maar ik twijfel tussen bovenstaande soorten, kan iemand mij zeggen welke vogels het makkelijkst te kweken zijn in een onverwarmd kweekhok met isolatie en een lichtkoepel en waarom?
Grt Glenn


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-07-30 - 19:19:17 send message to dooren

Spitsstaarten zijn naar mijn menging de gemakkelijkste vogels van de 3.
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-07-30 - 20:01:58 send message to Niltava

Klopt, dan de bichenow's en dan de ceresen.(al gingen de bichenows me altijd beter af dan de spitsstaarten:-0).

Ik zou toch proberen een deel van het verblijf te verwarmen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-30 - 23:06:51 send message to tonnl

Waarom zoek je "de makkelijkste" en niet gewoon die vogels die je het leukst vindt als ik vragen mag?

Ton.


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-07-31 - 11:58:20 send message to Gouldamadine121

Een zeer interessante vraag, ik bedoel met de gemakkelijkste de makkelijkste om te kweken, omdat ik vind dat wanneer je vogels kweekt je in de eerste plaats moet kijken naar welke je mooi vind en meteen daarna je moet afvragen kan ik in het hok dat ik ter beschikking heb nakomelingen kweken van deze soort.
En voor degene die het niet zo goed begrijpen: de spitsstaarten houd ik hoe dan ook, het zijn de bichenowastrildes en de ceresamadines tussen de welke ik twijfel, gelieve dus nog wat meer raad te geven zodat ik zo spoedig mogelijk de knoop kan doorhakken.
Grt Glenn


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-07-31 - 14:47:32 send message to cocobar

Ik heb sinds kort 4 bichenows en ben er heel blij mee. Ze passen zich supersnel aan en waren na enkele dagen in hun nieuw verblijf al helemaal gesetteld.

Een nadeel is het geslachtsoderscheid, maar een ervaren kweker haalt ze er wel zo uit!! Ik heb de geluk gehad zonder ervaring en veel vergelijken toch 2 koppeltjes te kunnen kiezen...
Ze zijn supervlug en best wel felle en levendige rakkertjes, die hun nestplaats met volle overgave verdedigen!!
Ik weet niet in hoeverre ze bestand zijn tegen koude, maar dat zal ik opvolgen samen met de goulds die ik vliegen heb...


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-07-31 - 21:15:28 send message to Gouldamadine121

Bedankt voor de reacties, ik ga waarschijnlijk de bichenows houden maar ik twijfel nog, personen die nog tips hebben of nog iets willen aanvullen, alle hulp is welkom.
Grt Glenn


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-07-31 - 21:19:50 send message to goulds

Ceressen zijn erg neststoring gevoelig,bichanows daarentegen zijn experten in ontsnappen kleinste kiertje of gaatje en ze zijn weg.

Beide geven makkelijk nageslacht mits men een goed koppel heeft,maar dat geldt voor alle vogelsoorten.

Maar waarom houd je ze niet alledrie,ze eten allemal hetzelfde en qua verzorging en prijs liggen ze ook gelijk.

groet goulds


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-07-31 - 21:23:36 send message to goulds

geslachtsonderscheid zie je bij volwassen bichanows aan bovenzijde van kop daar loopt het zwart voorbij de ogen van een man bij pop stopt deze al vaak voor het oog gewoon van bovenaf kijken op het kopje.

ceres mannen hebben een zwart keelvlek poppen niet.

Maskeramadine geslacht herken je aan zijn broek,bij mannen loppt deze voorbij de poten bij pop niet.(dit terzijde)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-01 - 00:44:23 send message to tonnl

Ik zag van de week bij een handelaar een groepje isabel ceresamadines zitten, die zijn toch ook wel erruggg mooi! happy :)
Bichenowtjes zijn ook erg mooi maar zou ik toch scharen onder "de wat gewonere" soorten.
Ze kweken wel veel makkelijker vind ik, ceressen zijn zoals al gezegd erg snel van het nest af.

Succes met kiezen.
Ton.


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-08-02 - 09:56:35 send message to Gouldamadine121

Tonnl, even een vraagje wat bedoel je met: "je scharen onder de gewoner vogelsoorten" ?
IK neem aan dat de bichenowastrildes niet zulke moeilijke (verzorging, kweek) of uitzonderlijke vogels zijn, ofwel?
Grt Glenn


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-02 - 11:04:23 send message to tonnl

Vooral wat kweken betreft. Iedereen moet het zelf weten maar velen, ook ik, zoeken toch vaak wat meer uitdaging. Bichenowtjes worden "gemakkelijk" gekweekt, Ceressen toch nog een stuk lastiger.

Smaken verschillen, maar ik ben bv een stuk meer trots op jonge elfastrilden dan op bv jonge zebravinken (los van speciale kleurslagen, dat is een ander deel van de hobby).
Ton.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-02 - 14:43:14 send message to cocobar

Ik zou dan toch eerst gaan voor "de makkelijkere" soorten... Later kan je nog altijd overschakelen op de moeilijkere (ceresamadines) en zo vermijd je dat je stappen overslaat in het leerproces om je vogels zo optimaal mogelijk te verzorgen! En daar hebben zowel jij als je vogels baat bij wink ;)


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-08-02 - 16:58:02 send message to Gouldamadine121

Bedankt voor de vele reacties, daar iedereen het er overeens is dat bichenows het makkelijkst te kweken en houden zijn en mijn persoonlijke voorkeur hier ook naar uitging, kies ik voor de bichenows, ik kies een makkelijkere soort omdat ik al twee jaar met de "verkeerde" vogels heb gekweekt en daardoor waren mijn kweekresultaten aan de lage kant, maar nu heb ik veel meer ervaring en met de mix van spitsstaarten en bichenows denk ik dat volgend kweekseizoen zal lukken, aangezien ik deze soorten mijn favoriete soorten zijn ga ik mij ook toespitsen op de kweek voor TT's (daar deze vogels toch makkelijk te kweken, kan ik een wat strengere kweekselectie invoeren).
Maar kan iemand dit verklaren hoe komt het dat de moeilijkere ceresamadines goedkoper (15 euro) zijn dan de makkelijkere bichenows (17.5-20 euro) ?
Grt Glenn


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-08-03 - 18:41:19 send message to Gouldamadine121

Is er niemand die hierop een antwoord weet?
Grt Glenn


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-03 - 19:13:09 send message to Niltava

Ceressen zijn denk ik wat minder gewild,verder is ook het kwestie van vraag en aanbod.
In principe zullen de prijzen ongeveer hetzelfde zijn of zijn de ceressen iets duurder.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede