Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Parkieten in gemengde volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Parkieten in gemengde volière
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-07-28 - 00:03:13 send message to theelepeltje

Ik heb Valkparkieten, Catharinaparkieten, Grasparkieten en Kakariki's in één volière zitten. De volière is 4x2x2.
Ik zit wel eens te denken aan andere parkieten die erbij zouden kunnen.
De neophema's ken ik (die heb ik al in een andere voliere), de Berg,Barraband en Princess weet ik ook dat die vreedzaam zijn maar zijn te groot voor deze voliere.
Ik vroeg me af hoe het zit met Lori's in een gemengde voliere met bovenstaande vogels? Gaat dit of worden lori's (blauwe bergen bijv.) agressief tegenover de andere parkieten. En hoe zit het met kweek?
Een hele andere slag parkieten zijn Brotogerissen, hoe zijn deze in gemengd gezelschap met de bovenstaande parkieten. Ik heb al verscheidene malen Brotogerissen gezien en ik vind ze erg leuk en klein, zijn ze vreedzaam of gaan ze geheid ruzie maken met de andere vogels??

Nu even niet gelet op de drukte in de voliere, ik vroeg me gewoon af of in zon soort voliere deze parkietensoorten bij elkaar kunnen?


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-07-28 - 00:34:58 send message to BZB

Volgens mij zijn die vogels samen met gemak te houden, al is er altijd wel eens een agressieve prinses. Maar als je er echt goed mee wilt kweken is er slechts 1 oplossing: zo min mogelijk vogels per m3.
Jammer dat het dan dus altijd neerkomt op veel te kleine broedkooitjes omdat in nederland niemand ruimte heeft.
Mijn voorstel: Probeer het en vertel ons het resultaat!
veel suc6


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-07-29 - 01:10:55 send message to theelepeltje

Weet je zeker dat lori's en brotogerissoorten erbij zouden kunnen?
Ik dacht dat Zuid-Amerikaanse parkieten wel agressief konden zijn?
Ik kan het wel zo uitproberen, maar als er koppen gaan rollen zou ik dat liever van te voren weten, dat zou een hoop leed besparen, zowel voor mij als voor de vogels!


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-07-29 - 08:52:46 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wij hebben een koppel witvleugels bij zebravinken,diamantduiven,sijsjes, kanaries, wevers,en nog meer van dat kleine spul zitten.
De voliere is 3x4 meter en hebben totaal geen last dat ze andere vogels aanvallen.

Ook hebben we een koppel tui parkieten bij valken en pruimkoppen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-07-29 - 10:07:36 send message to dooren

Ik raad in elk geval af om bv. lori's v.d. Blauwe bergen erbij te doen.

Het risico van verwondde of gedoodde vogels met loris wordt vaak onderschat.
Gert




lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-07-30 - 14:23:21 send message to lorius

Ik heb ervaring met lori's in een gezeldschapvolière. Als je je nbeperkt tot de kleinere lorisoorten welke niet agressief zijn is het geen probleem. Voorwaarde is dan wel dat er een verwarmd nachthok aanwezig moet zijn. Ga ook niet experimenteren met viooltjeslori's en Meyerlori's, deze kunnen erg agressief worden als ze gaan broeden. Roodflanklori's, emeraldlori's en arfaklori's zijn doorgaans goed in gezeldschap met andere vogels te houden echter zijn dit geen soorten voor beginners. De swiftparkiet (zelf reken ik deze soort tot de lori's) is mischien wel de meest geschikte als je een lori in gezeldschap met andere parkieten en niet parkieten wil houden en ze zijn met enige beschutting onverwarmd buiten te houden.

Johnny


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-07-30 - 14:52:58 send message to MrandMrsSwift

Ik zou ook kijken naar welke vogels van oorsprong bij elkaar in de buurt leven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede