Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ringnummer/telefoonnummer systeem Postduiven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ringnummer/telefoonnummer systeem Postduiven
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-07-27 - 23:38:16 send message to theelepeltje

Op de ring van geringde postduiven staat een nummer zodat de eigenaar altijd gevonden kan worden. Hier vliegen vaak postduiven aan en vaak hebben ze ook nog een apart ringetje met een naam en telefoonnummer of ze hebben een telefoonnummer op hun vleugel gestempeld.
Ik heb al regelmatig contact opgenomen met de eigenaar als ik hier weer een verdwaalde duif had zitten. De reactie die ik meestal kreeg was, draai 'm maar z'n nek om, want als de duif niet direct naar huis vliegt, is hij toch waardeloos.
Leg mij dan eens uit waarom je toch telefoonnummers op een duif zet/ringt!?!?

(Of zijn er toch nog mensen die hun duifje graag terug willen?)

Ik zat me dit al eens een tijdje af te vragen happy :)


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-07-28 - 00:54:03 send message to BZB

Ik heb hier ook een Sietske zitten uit friesland. Die heb ik zijn ring afgelezen en de eigenaar gebeld (bleek dus fries): Hij wilde hem/haar wel terug als ze weer op krachten was. komt ze niet halen. Volgens hem vliegt zo'n duif als ze de tom-tom weer een beetje in orde heeft zo terug. Voor hem 25 jonge vogels weggebracht en 20 weer terug (na 4 dagen). vond hij goed resultaat.
Ik heb het duifke die niet mager of zielig was voer en water gegeven, wijs nu iedere dag de weg naar harlingen! Denk dat ik rita ff moet bellen voor ik da duifke hier weg heb.
Nek omdraaien vind ik in een HOBBY-gebeuren niet passen. Als je ervan moet leven kan ik ermee leven dat je kostgangers die niets opleveren elimineerd op een diervriendelijke wijze.


Noefke
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-09-30 - 14:15:43 send message to Noefke

Bekend verhaal...
Ik heb hier ook tot twee keer toe een verdwaalde duif in de achtertuin gehad. Telkens ringnummer genoteerd, duif in een bench gezet met voer en via de site van de duivenbond de eigenaar opgespoord. In het eerste geval betrof het een belgische meneer, die toen net thuis met een sterfgeval zat, dus die is 'm niet komen halen, ook vanwege de afstand natuurlijk. Duif is toen naar een soortement van duivenopvang gegaan hier in de buurt.
De tweede keer was de eigenaar (die op anderhalf uur rijden van hier woonde) erg blij dat ik had gebeld, en hij kwam met alle liefde van de wereld z'n beestje ophalen, zelfs 's avonds laat nog! Hij vroeg ook nog wat ik ervoor wilde hebben, maar als dierenliefhebber doe je zoiets toch gewoon??? happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-30 - 14:30:14 send message to johanblok

quote

Ik heb al regelmatig contact opgenomen met de eigenaar als ik hier weer een verdwaalde duif had zitten. De reactie die ik meestal kreeg was, draai 'm maar z'n nek om, want als de duif niet direct naar huis vliegt, is hij toch waardeloos.


Kennelijk nogal een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel tegen over je dieren.
Als het je alleen om vliegsnelheid en prestaties gaat, dan moet je geen dieren houden.

Ik kan mij voorstellen dat dat telefoon/ringnumer verplicht is, zo kan de eigenaar opgespoord worden, die in feite verantwoordelijk is voor de verzorging van het dier en dit niet zomaar op een asiel of anderen kan afschuiven.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2006-09-30 - 21:29:52 send message to maikeltje

ik heb ook postduiven ik doe dat ook maar ik kom ze netjes ophalen en zo gebeurt het meestal als er bij ons aan komen vliegen ook ruim hem maar op of zij wij gaan ze altijd halen anders moet je er maa rgeen telefoonnummer om doen zo vind ik het


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2006-09-30 - 21:33:18 send message to maikeltje

noefke dat was mijn vader denk was dat in lanagen in belgien zo iets hete dat is mijn vader hem gaan halen de 06-1233057 die later weer bij u kwam aan vliegen en die toen uit zijn eigen is terug gekomen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede