Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuwbouw volière Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuwbouw volière
Viperman
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-01-07 - 15:38:10

Hallo aan iedereen hier! Ik ben van plan om deze zomer een volière te bouwen, vooral met het oog op de schoonheid van de dieren en dus niet specifiek voor het kweken. Dus één volière, met één vlucht en een nacht/winterverblijf en sluis in voorzien. Had gedacht om daar om te beginnen een koppel valkparkieten (heb ik reeds wat ervaring mee), samen (?) met een koppel Princess of Wales in te steken. De constructie zal hoofdzakelijk in hout worden opgetrokken maar wel zodanig dat het gaas over het hout komt zodat ze er niet teveel aan kunnen bijten.
Wat denken jullie van mijn plan? Zien jullie obstakels, kunnen jullie me enige tips geven of verwittigen voor zaken waar ik nu waarschijnlijk nog niet aan denk? Want ik zou het heel graag meteen goed doen, heb geen zin om na 6 maanden de boel te gaan verbouwen...
Thanks!
Sammy


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-01-07 - 16:08:54

als je het echt goed wilt doen zonder dat je er veel onderhoud aan hebt betaal dan wat meer en metsel hem dan in spouw op en isleer hem dan ook.
Mocht je later zeggen ik stop met de vogels heb je er een mooie schuur aan
En de vlieggaten niet te hoog doen want dat hen ik nl want de vogel zitten graag op hethoogst punt
Enof de binnenvlucht hoger maken dan de buitenvlucht


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-07 - 16:32:43

Ik denk dat je valkparkieten niet lang zullen leven als ze samen met Princes van Wales zitten,zeker niet als deze willen broeden.


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2004-01-07 - 16:47:43

als je valkparkieten wilt houden, zou je beter bergparkieten of port-lincoln parkieten bij ze kunnen huisvesten.


Viperman
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-01-08 - 09:21:22

Zijn die Princess of Wales dan zo agressief als ze broeden? En wat kan je daar dan wél bij houden?


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-01-08 - 10:58:10

als je kromsnavels wilt houden, zou ik adviseren om de vluchten uit aluminium op te trekken. aan hout gaan ze toch vreten.
Kijk voor meer info eens bij volieres, daar kun je al heel veel voor en nadelen aan vluchten bekijken....


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-08 - 14:28:55

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sommige Princes van Wales kunnen inderdaad zeer aggressief worden in de broedtijd zoals de meeste grote parkieten.Veel hangt af van de vogels zelf,je hebt net als bij mensen verschillende karakters.
Als de vogels al aanstalten maken tot ruzie buiten de broedtijd zou ik de valkparkieten verwijderen doen ze niets dan kun je afwachten tot de broedtijd.
Bedenk wel dat princess of wales parkieten een lange vlucht nodig hebben(4m is het min.) en dat vooral de mannetjes veel lawaai kunnen maken tot ergernis van je buren als deze dichtbij wonen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-01-08 - 14:35:58

Ik heb de vluchten van gegalvaniseerd ijzer misschien wel wat zwaar z'n 700 kg maar qua prijs velemalen goedkoper.
Ik praat dan over buitenvluchten 4 stuks van 5x2x2 en binnen van 2x2x2 mocht ik dit in aluminium hebben gedaan zou dit waarschijlijk 10 x zoveel hebben gekost en mischien nog wel meer
Maar kijk hier eens bij volieres of ga eens bij kwekers langs en bekijk de voliere eens in de praktijk dan kun je ook aan die mensen om info vragen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede