Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Opmerkelijk gedrag rond Grasparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Opmerkelijk gedrag rond Grasparkieten
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-07-17 - 00:47:25 send message to theelepeltje

Hallo,

Ik heb sinds kort een aantal Grasparkietjes. Ik had 3 Grasparkieten over genomen van iemand (1 man, 2 popjes). Deze zijn 2 jaar oud. Onlangs heb ik nog een extra man bijgekocht (3 maanden oud) om 2 koppels samen te stellen.
Een van de popjes is een poosje geleden aan het broeden geslagen en heeft inmiddels jongen.
De andere pop is iets later ook gaan broeden in een ander blok, maar wat blijkt, de oude man die er al bij zat is gekoppeld aan alle twee de vrouwtjes!! Ik zie hem met beide popjes paren en ook voeren, de nieuwe man houdt zich tot dusver afzijdig. Is dit normaal gedrag of komt dit wel vaker voor? En hoe gaat het straks als in allebei de nesten jongen liggen? Of speelt de man geen rol bij de opvoeding. Ik zie hem in ieder geval nooit in de blokken. Hij voert wel de popjes.
Goed, de eerste pop had dus 6 eitjes gelegd, waar best een tijdje tussen zat. Het eerste jong is goed 8 dagen geleden geboren en het tweede jong 2 dagen geleden. Het eerste jong is al supergroot (heeft al stoppeltjes) en het tweede nog erg klein natuurlijk. Gaan de overige eitjes ook nog uitkomen? Ik vind dat er wel erg veel tijdverschil tussen zit namelijk! Ik denk niet dat het goed kan gaan als het laatste ei pas ergens volgende week uitkomt..

Graag wat duidelijkheid over bovenstaande zaken, alvast bedankt happy :)wink ;)


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-17 - 07:48:53 send message to lennard

dat komt wel goed de pop kan zelf ook eten halen dat was bij mij zo toen was de man overleden en in jou geval met 1 man heb ik ook al eens meegemaakt maar bij mij ging dat gewoon goed.
Dus laten we hopen dat dat bij jou ook goed komtwink ;)

Groetjes,

Lennard


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-07-19 - 10:00:07 send message to kollie98

Ik heb 3 mannen en 3 poppen en ook een van die mannen heeft 2 poppen, bij de een 6 jongen grootgebracht, bij de ander gooit hij telkens de eieren uit het bloksad :(,. Ik heb nu maar die ene pop, met een andere man in een andere vlucht gezet.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2006-07-19 - 11:03:44 send message to KeesdeJongh

Beste medevogelliefhebber,

Bij Grasparkieten komt het regelmatig voor dat mannetjes meerdere popjes bevrucht en als het een goed popje is brengt ze haar jongen zonder problemen groot.
Het jonge mannetje is nog erg jong en heeft daarom nog weinig belangstelling voor zijn beoogd popje, het volwassen mannetje neemt zijn taak maar al te graag over.
Het beste is om een oneven aantal koppeltjes bij elkaar houden, waneer 2 mannetjes onenigheid hebben stoort het 3e mannetje vaak de vechterbazen waardoor vechtpartijtjes meestal zo zijn afgelopen.
Hang ook altijd meer blokjes op dan dat er koppeltjes in je vluchtje zitten, dan hebben je vogels ruime keuze en er ontstaan ook niet ruzie onder de vogels.


Veel succes met je vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede