Hallo,
Ik heb sinds kort een aantal Grasparkietjes. Ik had 3 Grasparkieten over genomen van iemand (1 man, 2 popjes). Deze zijn 2 jaar oud. Onlangs heb ik nog een extra man bijgekocht (3 maanden oud) om 2 koppels samen te stellen.
Een van de popjes is een poosje geleden aan het broeden geslagen en heeft inmiddels jongen.
De andere pop is iets later ook gaan broeden in een ander blok, maar wat blijkt, de oude man die er al bij zat is gekoppeld aan alle twee de vrouwtjes!! Ik zie hem met beide popjes paren en ook voeren, de nieuwe man houdt zich tot dusver afzijdig. Is dit normaal gedrag of komt dit wel vaker voor? En hoe gaat het straks als in allebei de nesten jongen liggen? Of speelt de man geen rol bij de opvoeding. Ik zie hem in ieder geval nooit in de blokken. Hij voert wel de popjes.
Goed, de eerste pop had dus 6 eitjes gelegd, waar best een tijdje tussen zat. Het eerste jong is goed 8 dagen geleden geboren en het tweede jong 2 dagen geleden. Het eerste jong is al supergroot (heeft al stoppeltjes) en het tweede nog erg klein natuurlijk. Gaan de overige eitjes ook nog uitkomen? Ik vind dat er wel erg veel tijdverschil tussen zit namelijk! Ik denk niet dat het goed kan gaan als het laatste ei pas ergens volgende week uitkomt..
Graag wat duidelijkheid over bovenstaande zaken, alvast bedankt