Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aggressiviteit witvoorhoofden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aggressiviteit witvoorhoofden
johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-07-14 - 19:22:15 send message to johanblok

Mijn koppeltje witvoorhoofd amazones (nana) is van 2004 en heeft nog geen blok. Het lijkt goed te klikken, ze slapen vlakbij elkaar, poetsen elkaars veren etc. De man is de laatste tijd behoorlijk fel. Hij jaagt geregeld achter de pop aan, en wil haar voeren. De pop wil meestal niet zo veel, het mannetje kan dan behoorlijk fel en venijning tegen de pop doen.
Ook als ik ze sproei met de plantenspuit jaagt de man de pop met zijn snavel weg om zelf beter in de straal te zitten.
Is het normaal (voor een goed klikkend koppel) dat een witvoorhoofd man tamelijk fel kan zijn?


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-07-14 - 21:36:46 send message to Miro

Ik heb twee koppels witvoorhoofden (nana en nominaat) en bij mij is de man ook zo agressief t.a.v. de pop.Ik vind ook dat het goed klikt tussen de beide koppels en heb ze elkaar ook vele keren zien voeren en heb van beide koppels eieren gehad maar daarvan was er geen enkele bevrucht?Misschien waren de mannen wel te agressief want het ging er soms hard aan toe dat het popje zeer bang was en heeft hij daardoor niet mogen paren. De nominaat albifrons waren nog maar samen gezet van vorig jaar.


johann
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-07-15 - 01:39:07 send message to johann

mijn koppel witvoorhoofd amazones doen net zoals die van jullie ben soms bang dat de man de pop vermoord door het vele opjagen, maar toch zie ik de pop ook vragen om aandacht(ze zit voorovergebogen en trillend met haar vleugels te wapperen naar de man) en dan denk ik dit is je kans en dan doet hij niks, wat ik vreemd vind ,verder klikken ze goed alleen op liefdes gebied gebeurd er niks ,vreemd?????


zwartesijs
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-15 - 03:13:29 send message to zwartesijs

mijn nana s zijn niet vel op elkaar een koppel zit op 3bevruchte eieren ander koppel heeft 2jongen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede