Wij hebben 3 stel parkieten bij een koppel rosella's in een vlucht. Dit gaat goed. We willen echter volgend jaar de parkieten in een andere vlucht plaatsen en in hun plaats 3 koppels personata bij die pracht rosellas in doen. Wie heeft hier ervaringen mee?
personata's het beste alleen zetten... personata's zijn vrij "ambetante" vogels,het zit gewoon in hun karakter... Rosella's zijn van nature nogal agressieve soorten,ze dulden geen andere vogels bij zich tijdens de kweek of de voliere moet vrij groot zijn...
Had al zon idee.
De parkieten zitten er al het hele jaar al bij in. Mijn oom een neef hebben altijd een koppel rosella bij parkieten in gehad en nooit echt problemen gehad.
Ik heb zelf een vlucht van 3 meter en een nachthok van 1 bij 1. In het nachthok hangen de parkietenblokken, buiten hangt het rosellablok. Dit gaat goed. Ik heb van het weekend een man gesproken die zelf alleen met personatas kweekte, die gaf aan dan het geen probleem moest zijn. Maar ja, je weet et nooit. Is er iemand die het weleens geprobeerd heeft?