Ik hou de temperatuur tussen de 37,5 en 38 graden. Zorg dat je 4/5 dagen voor het uitkomen van de eieren de luchtvochtigheid opschroeft.
De laatste dagen de eieren niet meer keren!!
Wil toch kijken of natuurboed mogelijk is. Tot op heden zijn de kwartels niet gaan broeden als ik de eieren liet liggen.
Succes!!!
Wim
Blijkbaar heb je geen automatische keerinrichting. Dat betekent dat je minimaal de eieren twee keer per dag moet keren. Een halve slag is voldoende. Je kunt een kommetje met lauw water in de broedmachine plaatsen. door de warmte verdapt het water. Indien je een glazen raampje in de machine hebt geplaatst zie je er vanzelf condens zitten.
Succes!
Wim
als de kwarteltjes zijn uitgekomen in de broedmachine , hoe , en met wat voer je ze dan ?
ik heb vandaag heel veel eitjes weggegooid , ze lagen er al weken lang ,sommige stuk, en er komen er elke dag meer bij , maar uitbroeden ho maar !
Je kunt de jonge kuikens laten drogen in de broedmachine. Daarna kunne ze in een kistkooi met een warmtelamp doen. De eerste 24 uur zullen ze nog niet echt voer tot zich nemen. Wel zorgen voor vers drinkwater (bijv in de dop van een drinkfles). Kuikenopfokmeel verstrekken wat ik de eerste week maal. Daarna ook buffalowormen en meelwormen verstrekken.