Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broeden valken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broeden valken
dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-06-07 - 13:43:37 send message to dyantha

ik heb en had valkparkieten op eieren maar steeds komen ze niet uit kan dit te maken hebben met de vochtigheid int broedblok en zo ja wat kan ik daar aan doen


dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-06-07 - 13:50:37 send message to dyantha

ik bedoel eigenlijk de luchtvochtigheid of het de droog is


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-06-07 - 16:22:29 send message to supervalk007

Wat ik altijd doe is als het buiten droog weer is, besproei ik de valken met een plantenspuit zodat ze soms kletsnat weer op het blok gaan. Ook wil ik nog wel eens de beukensnippers in het blok zelf licht nat sproeien dmv een plantenspuit. Maar gezien de vochtige weken die we gehad hebben moet dit niet als oorzaak gezien worden tenzij je binnen kweekt.

succes,

Martin


dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-06-08 - 11:16:33 send message to dyantha

dankje martin nee idd ik heb de vogels buiten en daar broeden ze ook


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-08 - 13:51:58 send message to dooren

Het afsterven van kuikens in de dop kan vele oorzaken hebben en niet alleen luchtvochtigheid.

Voeding kan ook ten grondslag liggen evenals dat de pop misschien te lang van het nest af gaat zodat de eieren te veel afkoelen.

Ik zou de voeding/dieet eens kritisch bekijken wat hierin ontbreekt.

Verwantschap van de vogels onderling kan ook een rol spelen in het niet uitkomen van de jongen uit het ei.
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-08 - 15:33:18 send message to dun grijzeroodstaart

mijn grijze moeten ook een deze dagen uitkomen maar zou ik nu wat aan de vochtigheid moeten doen ?
ze broeden buiten , heb net wel de man natgespoten en die is zo het blok in gegaan !
en mijn citroenen en catharina,s zitten ook weer op eikes , maar de vochtigheid is daar onder de 50 moet ik nu daar iets aan doen , of zorgen deze vogels zelf daarvoor , of moet ik daar alleen iets aan doen tegen het uitkomen van de eieren als het nog zo warm is ?

gr

tim


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-08 - 15:42:51 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee, bij veel vogelsoorten is het zelfs zo dat deze soorten in gebieden voortkomen waar veel minder vochtigheid is. Vooral de autralische en afrikaanse papegaaiachtige hebben ook droge periodes.

Bovendien meten de meeste de luchtvochtigheid s'middags of als de temperatuur buiten hoog is en dus de luchtvochtigheid laag.

Dat is niet het dag gemiddelde, want s'morgens en s'nachts ligt deze luchtvochtigheid weer stukken hoger.

Nederland heeft een zeeklimaat en als de wind gunstig staat dan betekend dit doorgaans geen lage luchtvochtigheid. Als de wind langdurig uit het oosten komt met hoge temperaturen wil de luchtvochtigheid wel genoeg zakken om eieren buiten in gevaar te brengen.
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-06-08 - 15:54:50 send message to dun grijzeroodstaart

oke gert dus geen tijd voor paniek bij mij met mijn grijze .
tja ik zit al vlak bij het blok te luisteren maar ze zit nu 27 dagen te broeden , vorig jaar hoorde ik het jong al op de 27e dag uit het ei piepen , maar nu nog niks .
tja mischien is het wel een stille .
maar gert , telt dit ook voor mijn citroenen en catharina,s ik heb wel een badje ophangen of zou dat ook niet nodog zijn , want ze gaan nu toch niet badderen volgens mij !

gr

tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede