Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kale edelman Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kale edelman
schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-06-06 - 12:18:02 send message to schilstra

Hallo ik heb een koppel edel papagaaien gekocht en heb ze nu 4 weken, de man was een beetje kaal in zijn nek en borst.
Nu zie ik allemaal nieuwe donsveren komen is dat het goeie teken.
De man doet veel aan zijn verzorging van de veren tenminste zo lijkt het volgens mij is het tenminste geen jeuk.
Ik denk persoonlijk dat de man kaal is geworden door stress hij schreeuwde veel bij de vorige eigennaar doordat de hoeveelheid lorie's daar ook veel lawaai maakten.
of zou het door slechte voeding kunnen komen.


Moet ik me nog zorgen gaan maken dat hij kaler word of zou het nou helemaal opknappen en hoelang duurd het voordat veren weer aangroeien.

ik geef ze extra vitaminen enz.
dankzij de site van Riny weet ik wat voor voeding goed voor ze is daarvoor bedankt Riny

Nog meer tips zijn welkom
Vriendelijke gr G Schilstra


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-06 - 16:36:58 send message to lennard

misschien een foto dat we kunnen kijken hoe het eruit ziet.happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-06 - 17:25:35 send message to ParkietenPeter

Het plukken van een papegaai is een omslachtig iets.
Als je je ervan overtuigd hebt dat het geen medische oorzaak heeft zul je erachter moeten komen waardoor hij zich dan wel plukt.
Je kunt nl. met preparaten wel bevorderen dat de veren groeien en middeltjes tegen de jeuk. Maar als de oorzaak niet weggenomen wordt zal hij zich blijven plukken.

Het verzorgen van de veren is geen garantie dat het goed komt. Tijdens dit verzorgen zou hij zich nl. irriterende veertjes toch af kunnen bijten.

Je zegt dat het ene koppeltje is. Vraag jhe hierbij af; Hebben deze twee vogels samen al gewoodn of zijn ze bij hun partner weggehaald en samen gezet? Dit wil nog wel eens de oorzaak zijn. Edelpapegaaien zijn hier nl. zeer gevoelig voor.

Als je de oorzaak echt weet, en (sorry) niet van horen zeggen van de betrouwbare verkoper, dan kun je er ook echt wat aan doen.

Zo is het bij onze David en Merinda gegaan en pas na het scheiden van deze twee zijn ze helemaal terug gekomen, alle middeltjes ten spijt.

succeS, (met een hoofdletter S)

wink ;) Peter


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-06-06 - 18:53:57 send message to schilstra

Hier een foto


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-06-06 - 18:55:26 send message to schilstra

Bedankt voor je reactie Peter.

Ik weet zeker dat ze altijd bijmekaar waren en hij is vorig jaar begonnen te plukken.

alsnog bedankt Peter

vr gr Geert


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-06-06 - 20:30:52 send message to Miro

hallo,
bij mijn koppel edelpapegaaien heb ik het zelfde voor.Dit verergert telkens als er gepaard wordt en als de pop in broedstemming verkeert,in de winter groeien de kale plekken in zijn nek terug en keel terug.Toen ik het vroeg aan de V.A. zei hij dat het een hormonaal is van de pop en dat ik daar niets kan aan doen?.mvg Tim


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-06-06 - 22:33:20 send message to schilstra

Ze hebben bij de vorige eigenaar nooit een broedblok gehad kan dat de oorzaak ook zijn ,ze gingen bij mij gelijk het broedblok in.

Bedankt voor je reactie.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-07 - 08:10:43 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Geert,

Het plukken dat een typologische oorzaak heeft ziet er doorgaans toch anders uit.



Het plukken van jouw man zou zeker goed met de broedstemming te maken kunnen hebben. Dit gaat dan inderdaad voorbij na de kweek. Edelpapegaaien staan hier wel min of meer bekend om.

wink ;) Peter


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-06-08 - 09:18:42 send message to schilstra

Hallo Peter weer bedankt voor de foto's ik hoop alleen dat het bij mij niet zo ver komt.

ik zie bij die van mij tog een vooruit gang maar dat kan verbeelding zijn denk dat ik het beter per week kan bekijken ipv per dag

alsnog bedankt voor je reactie.

zijn er nog meer mensen die last hebben van kale edels met foto's of zonder foto's

Vr Gr Geert Schilstra



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede