Is het verstandig om meerdere koppels turquoisine in een grote voliere te plaatsen om mee te kweken?
Of kan ik het beter houden op 1 koppel in een broedkooi?
wat zijn de voor en nadelen van kolonie broeden?
en dat dan bij turquoisine
kan je wel kolonie broeden met deze parkieten, zijn ze niet vijandig tegenover elkaar?
ik heb zelf nooit meerdere paartjes van deze soort in 1 vlucht gehouden en zou dat ook nooit doen. De mannetjes kunnen in de broedtijd behoorlijk fel zijn, vooral naar soortgenoten en nauw verwante soorten zoals de splendid. Deze felheid kan zich zelfs richten op eigen jonge mannetjes die nog maar 2/3 weken uitgevlogen zijn.
Broedkooi zou ik ook niet doen. Deze soort heeft het echt nodig om een paar meter te vliegen. Vluchtje van 1.80m lengte is naar mijn mening het minimale.
Je moet het gewoon proberen maar zoals de gene voor mij al zij de mannen kunnen vel zijn tegen elkaar.
Ik zelf heb het ook geprobeerd maar is bij mij mislukt die vogels een toxische vergiftiging hadden en de 1 na de ander dood ging anders hadden ze bij mij hun gang kunnen gaan.
Houd ze wel in de gaten als je ze bij elkaar doet en hang er wel meerdere blokken in en gespreid
hallo,
je kan ze bij elkaar zetten maar dan moet je ze goed in het oog houden...als je vb 4 koppels bijelkaar hebt zitten zou je toch 8 blokken moetten hangen,nadien als ze hun blokken hebben gekozen dan doe je de andere weg.Je houd ze toch het beste als koppel,zodat de koppels elkaar niet kunnen storen.
mvg,
nick