Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ik stop. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-05-03 - 19:00:28 send message to Niltava

Tja dit is ook wel een verschrikkelijk forum.
Overdrijft men nu niet een beetje?


ftoonen
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2006-05-03 - 19:44:48 send message to ftoonen

Helaas wordt er niet overdreven!!!!
Het is zelfs zo, dat als er door de vraagsteller een reaktie op zo'n antwoordt geplaatst wordt, (met de bedoeling om de gene die geantwoordt heeft op de vraag duidelijk te maken hier niet van gecharmeerd te zijn) gelijk verschillende mensen menen het op te moeten nemen voor de gene die de reaktie plaatst.
Zoals ik al geschreven heb, er zijn forums genoeg die wel serieus omgaan met vragen van "leken".


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-03 - 20:20:06 send message to ParkietenPeter

Het is altijd jammer als er niet een antwoord gegeven kan worden waar de vraagsteller van gecharmeerd is. Soms kan dat gewoonweg namelijk niet.

Hoe doe je het echter goed? Wat is een goed antwoord?

Geef je antwoord naar de mond van de ander hoeft hij niets te vragen omdat hij alleen maar een soort antwoord accepteerd. Geef je antwoord zoals het is, zoals de ervaring leert of zoals het ideaalbeeld voorschrijft, wordt het niet gewaardeerd.

Als je ziet dat het archief van VogelArena 4076 onderwerpen telt, geeft dit zeker te kennen dat hier veel onderwerpen besproken zijn en niet allemaal over dit soort ***.
Kijk eens in dit archief, het wordt niet voor niks bewaard! Toch?

Je kunt het eens zijn met een antwoord of niet, maar dat betekent niet dat het antwoord onjuist is! Als je gewoon heel eerlijk tegenover jezelf bent en inderdaad verschillende forums nakijkt, zul je zien dat de kwaliteit van VogelArena minsten net zo hoog liggen als bij anderen (omdat vele leden aldaar van hier afkomen wink ;)).
Aan kennis ontbreekt hier absoluut niet. Het is daarbij vrij logisch dat vele ter zake kundigen hun mond maar houden omdat hen toch te kennen wordt gegeven dat hun antwoord niet voldoet aan de gestelde charme die men wil horen.

Hier moet je inderdaad niet zijn als je alleen maar dat wilt horen wat je horen wilt zodat jij voor jezelf kunt rechtvaardigen om toch tegen beter weten in te handelen en je je voor een reeel antwoordt afwendt.

Ik zou in ieder geval geen stroop om de mondt gesmeerd willen krijgen en dan mijn vogels toch verliezen omdat het antwoordt zo leuk klinkt. Ik houdt vogels omdat ik ervan genieten wil en niet me eraan wil ergeren omdat ze toch niet bij elkaar passen.

Nogmaals de waarheid is zo hard als dat je hem zelf wilt hebben.

Wil je je kennis hier uitbreiden of je oren gekitteld krijgen?

Dit onderwerp geeft trouwens te kennen dat het op dit moment heel goed gaat in onze volieres. wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-05-03 - 20:20:33 send message to Chow

Ik moet bekennen dat als trouw lid ik sinds een paar weken hier ook nauwelijks meer kom. Er wordt mij teveel gebekvecht en als je een mening hebt en deze op nette manier verwoord loop je het risico afgeblaft te worden. M.a.w. de sfeer hier lijkt verziekt. Verder lijkt het forum te rusten op een steeds kleinere groep gebruikers die steeds harder roepen. Ik kom op legio andere fora omdat ik ook nog andere hobbies heb en daar gaat het vooralsnog veel prettiger aan toe.


ftoonen
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2006-05-03 - 20:44:39 send message to ftoonen

Het is altijd jammer als er niet een antwoord gegeven kan worden waar de vraagsteller van gecharmeerd is. Soms kan dat gewoonweg namelijk niet.

Op iedere vraag van een leek over de vogelhobby kan een serieus antwoord gegeven worden.
Wat mij tegenstaat is een antwoord waarbij je in de maling genomen wordt, en dat gebeurt regelmatig.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-05-04 - 00:13:48 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is typisch voor elk forum he, voor de ene is het "hoera" voor de andere "bleeeeeeh", je moet het allemaal met een korrreltje zout nemen, de ene doet al eens gekker dan de andere, en nee niet alle antwoorden zijn juist, maar een forum is en blijft een plaats waar je naartoe gaat om dingen te vragen, of je mening te geven op gezegden van anderen.
Als ik een reactie krijg waar ik niet tevreden over ben dan leg ik dat opzij en concentreer me op iets anders, vind ik geen bevredigend antwoord, dan schakel ik google in en zoek wat verder, en anders stel ik de vraag eens op een ander forum.
Voor mij is en blijft een forum een "forum" met vragen staat vrij, en de moderators zijn er ook om een oogje in het zeil te houden, ik zie niet in wat er hier verkeerd gebeurd, op andere fora gaat het er soms véééél erger aan toe.
neem alles een beetje met een korreltje zout, er is al zoveel oneenheid in de wereld, moeten we hier dan ook al overal zout op leggen.....komaan mannekes een beetje meer verdraagzaamheid kan er toch wel af zeker, tenslotte worden hier geen bommen gegooid hewink ;)wink ;)wink ;)alleen met woorden....(gelukkig maar)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-05-04 - 08:12:04 send message to ParkietenPeter

Ik heb de laatste topics nog eens globaal nagekeken. Geloof me onbegonnen werk.
MAAR... Zoals het nu voorgesteld wordt moet ik toch tot de cunclusie komen dat dit hier nu opgeklopte melk met mokkapoeder is.

Zeker er is een enkel topic bij waar je van kunt zeggen, dat had anders gekund. En ik wil VogelArena niet direct vergelijken met andere forums maar als je op andere kijkt gaat het er hier toch echt wel redelijk aan toe. Daar doen we ook ons best voor.

Wat veel te zeggen heeft en waar dan eens over na gedacht mag worden: "Als iemand écht onheus bejegend is of antwoorden ontvangt die denegrerend zijn of té ver gaan, Waarom meld NIEMAND dit dan bij een van de moderatoren?" Nee het valt dús echt wel mee allemaal. Laten we nu niet meteen van een mug een olifant te gaan maken.

Laten we dit nu maar achter ons laten en ons concentreren op het delen van kennis die onze vogels ten goede komt.

wink ;) Peter


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-05-04 - 10:30:34 send message to zebraonline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ikzelf heb al zeer hevige en uit de hand gelopen discussies meegemaakt op diverse forums...soms mijn fout soms anderen hun fout...
Ik ben het dan ook al verscheidene keren afgestapt op diverse forums maar ik keer naar een tijdje steeds terug en leer met die discussies steeds beter omgaan...
De reden waarom ik steeds terug kom is te wijten aan het feit dat ik enorm veel van mij hobby hou en steeds wil bijleren...ondertussen heb ik al redelijk wat ervaring en wil ik die ook delen met anderen.
Dreigt een discussie nu nog uit de hand te lopen dan hou ik mij eventje afzijdig of nodig ik de persoon in kwestie uit voor een man tot man gesprek(wat men verbaal verteld komt soms heel anders over dan wat geschreven tekst)

Ik krijg of lees soms ook antwoorden die niet altijd voor de hand liggen en/of niet tot het gewenste resultaat leiden maar men dient steeds rekening te houden met de persoonlijke eigenschappen van de vogels en hun omgeving/verzorger zelf, m.a.w. wat voor mij of een ander werkt, werkt daarom nog niet bij u...

Dat er eens iemand lollig wil doen, daar kan je weinig of niks aan doen...behalve negeren als je geen zin hebt in een grapje...ikzelf ben soms ook wel eens in een lollige bui...moet kunnen vind ik persoonlijk en brengt vaak wat meer leven in de zaak...

Verder wens ik je veel succes met je hobby...



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-04 - 20:05:18 send message to molineti

Trek het je niet aan Sarell en gewoon door gaanwink ;)

In het algemeen:
Op vogelarena zitten inderdaad mensen met een duidelijke en soms andere mening;maar is dat verkeerd?

Als de vragensteller alleen het antwoord wil krijgen wat hem /haar past is het beter de vraag niet te stellen,maar gewoon te doen wat hij/zij het beste vind.

Ik heb in het verleden ook op andere forums gekeken(vooral parkieten en papagaaien)wat mij bij de meeste opviel was een hoop super positief geblabla(vooral bij papagaaiensides)en weinig of slechte informatie/tips.

Heb ik het nog niet over de vele fouten,die op diverse sites staan,maar dit terzijde.

Als je wat van vogelshouden/kweken wilt leren is dit dus zeker geen slecht forumwink ;)

Ik leer op dit forum gelukkig nog elk jaarwink ;)(maar is ook niet zo moeilijk in mijn gevallaugh :Dlaugh :D)

MVG Rene



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede