Het is altijd jammer als er niet een antwoord gegeven kan worden waar de vraagsteller van gecharmeerd is. Soms kan dat gewoonweg namelijk niet.
Hoe doe je het echter goed? Wat is een goed antwoord?
Geef je antwoord naar de mond van de ander hoeft hij niets te vragen omdat hij alleen maar een soort antwoord accepteerd. Geef je antwoord zoals het is, zoals de ervaring leert of zoals het ideaalbeeld voorschrijft, wordt het niet gewaardeerd.
Als je ziet dat het archief van VogelArena 4076 onderwerpen telt, geeft dit zeker te kennen dat hier veel onderwerpen besproken zijn en niet allemaal over dit soort ***.
Kijk eens in dit archief, het wordt niet voor niks bewaard! Toch?
Je kunt het eens zijn met een antwoord of niet, maar dat betekent niet dat het antwoord onjuist is! Als je gewoon heel eerlijk tegenover jezelf bent en inderdaad verschillende forums nakijkt, zul je zien dat de kwaliteit van VogelArena minsten net zo hoog liggen als bij anderen (omdat vele leden aldaar van hier afkomen
).
Aan kennis ontbreekt hier absoluut niet. Het is daarbij vrij logisch dat vele ter zake kundigen hun mond maar houden omdat hen toch te kennen wordt gegeven dat hun antwoord niet voldoet aan de gestelde charme die men wil horen.
Hier moet je inderdaad niet zijn als je alleen maar dat wilt horen wat je horen wilt zodat jij voor jezelf kunt rechtvaardigen om toch tegen beter weten in te handelen en je je voor een reeel antwoordt afwendt.
Ik zou in ieder geval geen stroop om de mondt gesmeerd willen krijgen en dan mijn vogels toch verliezen omdat het antwoordt zo leuk klinkt. Ik houdt vogels omdat ik ervan genieten wil en niet me eraan wil ergeren omdat ze toch niet bij elkaar passen.
Nogmaals de waarheid is zo hard als dat je hem zelf wilt hebben.
Wil je je kennis hier uitbreiden of je oren gekitteld krijgen?
Dit onderwerp geeft trouwens te kennen dat het op dit moment heel goed gaat in onze volieres.