Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > baby melkpoeder Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : baby melkpoeder
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-04-26 - 10:59:28 send message to afican parrot

hallo, ik dacht zo bij mezelf, kan er geen melkpoeder voor baby gemengd worden in het eivoer? Daar zitten toch veel goede bestanddelen in?! Heeft er iemand ervaring??
MVG.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-04-26 - 15:28:57 send message to paintim

Hallo Afican Parrot!
Als je het eivoer zelf samenstelt,kan je er gerust een maatschepje babymelkpoeder doorheen mengen.
Ik deed dat zelf vroeger voor mijn kanaries.
Toen er echter een goede samenstelling fabriekseivoer op de markt kwam ben ik daarop overgegaan. Daarin zitten alle ingredienten in de juiste verhoudingen. Toevoegen doe ik alleen
wat geraspte wortel,broccoli, geweekte of gekiemde zaden.
Vr.groeten van
Antoni


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-26 - 17:35:07 send message to tonnl

Waarom zou je melkpoeder er door doen?
Wat denk je ermee toe te voegen?

Ton.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-04-26 - 17:57:11 send message to broto

extra eiwit

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-26 - 17:57:34 send message to Dennis Fr.

hierdoor krijgen ze meer eiwitten binnen.dit kun je indd wel doen men neemt ook vaak biest.maar als vervanging kun je ook babymelkpoeder gebruiken maar houd je aan een klein schepje en niet overdoseren dit kan het leven van je vogels kosten.

ik gebruik het bij de papegaaien.

M.v.g Dennis


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-27 - 00:04:32 send message to tonnl

Ik dacht al dat het om de eiwitten ging. In melk (en dus ook in melkpoeder) zitten echter helemaal niet veel bruikbare eiwitten.
quote
Melk eiwit: goedkope vorm van eiwitten, ook wel bekend als Calcium Caseinaat. Worden moeilijk opgenomen en moeilijk verteerd. Bevat lactose; een stof die door veel mensen nauwelijks verteerd wordt. Hierdoor kunnen diaree, huiduitslag en spijsverteringsproblemen ontstaan. Calcium Caseinaat is de goedkoopste eiwit variant op de markt.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-04-28 - 00:48:52 send message to paintim

Ja,African Parrot
Als de opzet is het eiwitgehalte te verhogen zou ik de babymelkpoeder niet toevoegen.
Ik meende dat het om de vitamines enz.ging bij een eigengemaakt eivoer.Vandaar dat ik ook maar een klein schepje toevoegde.Nu met het uitgebalanceerde eivoer dat in de handel is,ben ik er geen voorstander van.
Vr.groeten
Antoni


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-04-28 - 02:07:39 send message to Chow

Het lijkt soms een beetje dat iedereen maar wat doet. Terwijl diverse fabrikanten met een leger van dierenartsen en wetenschappers proberen ultiem voer te maken zijn de hobbykwekers uitbundig bezig zelf een mengeling te maken. Dat is op zich niet fout maar al die experimenten zijn op niets gebaseerd. Waarom zou je in godsnaam babyvoer verwerken in je vogelvoeder. Heb je concreet aanwijzingen dat de vogels iets tekort komen wat aangevuld zou kunnen worden door babyvoer?? Vind het maar wat gerommel. Ik houd mezelf strak aan een zaadmengsel van een gerenommeerde fabrikant en eivoer van een gerenomeerde fabrikant. Alhoewel?? Misschien werken de homeopathische druppels tegen wagenziekte ook wel voor vliegangst bij m'n parkieten. Stop met dokteren. Geef de vogels gewoon een gebalanceerde voeding. En mochten ze niet tot broeden komen kijk dan naar andere zaken of leer er gewoon mee leven.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-28 - 06:08:40 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

kunt het ook anders stellen heb jij bewijs dat het niet werkt?En sorry wie ben jij om de mensen zomaar uit het niets gegrepen.men te beschuldigen van maar aan rommelen?

sorry hoor vind het nergens op slaan.

Groeten Dennis


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-28 - 11:02:48 send message to tonnl

Zelfs de vogelhouders onder de fabrikanten voegen nog spulletjes toe.
Simpelweg omdat een geheel compleet eivoer leveren te duur zou worden.
Als je iets wil toevoegen is het juist heel slim even de meningen en ervaringen van anderen te peilen, vind ik.
Als je goede resultaten hebt met wat je doet wil dat niet zeggen dat het de enige goede manier is... happy :)
Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-04-28 - 22:16:36 send message to paintim

De meeste vogelhouders/kwekers voegen wel iets toe aan hun eivoer.
Of het nou om een beetje melkpoeder,gekiemd zaad of wat dan ook gaat.Je hebt daar de vrijheid in.
Gaat alles goed en overdrijf je niet,dan is dat prima. Er is ook nog een gezegde"Never change a winning team". Ik wens ieder een winning team.
Vr.groeten
Antoni


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-04-28 - 22:29:20 send message to Chow

Iedereen is vrij om z'n vogels te voeren wat ze willen. Het lijkt me echter dat je dit doet met een bewuste reden en op basis van een bepaalde achtergrond w.b. voedingsmiddelen. Zomaar iets geven omdat het misschien wel werkt is niet de manier. Dat is mijn mening punt uit. Je gaat je pasgeboren baby toch ook niet zomaar iets geven omdat het misschien wel zou kunnen werken of goed voor hem/haar zou kunnen zijn??


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-04-28 - 22:54:29 send message to zebraonline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Zelfs de vogelhouders onder de fabrikanten voegen nog spulletjes toe.
Simpelweg omdat een geheel compleet eivoer leveren te duur zou worden.


Klopt als een bus...vooral tentoonstellers hebben baat met iets extra want juist dat extraatje kan het verschil maken tussen kampioen of ereprijs...



johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-04-29 - 03:59:44 send message to johanm

Als het over toevoegingen gaat is eiwit alleen belabngrijk onder de vorm van aminozuren, jammer genoeg wordt op de meeste fabriekseivoeders alleen het bruto eiwitgehalte gegeven, daar weet je niks mee. Als je toch iets wil toevoegen kan je beter Pieters Speciaal toevoegen (gebruik het zelf niet maar wil wel instaan voor de juiste samenstelling), het enige supplement voor vogels dat ook voor menselijke consumptie goedgekeurd is. In veel eivoeders wordt bijvoorbeeld eiwit uit soja gebruikt, lekker goedkoop en het eiwitgehalte dat op de verpakking staat klopt ook, alleen is de biologische waarde nogal laag. Het gaat niet om de hoeveelheid eiwit, wel om de opneembaarheid ervan.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-04-29 - 20:32:49 send message to paintim

Inderdaad Johanm,
Meestal wordt aangegeven ruw eiwit.Wat hebben wij aan dat gegeven als we niet weten hoeveel daarvan verteerbaar is.
Of is daarvoor een bepaalde formule om dat uit te rekenen?
Vr.groeten
Antoni


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-29 - 22:32:58 send message to tonnl

Nog een mooi leerzaam stuk over eiwitten gevonden:
http://www.globetrotter.nl/metaal_eiwitten.html
O.a.:
quote
Het lichaam kan echter niet alle eiwitten zelf maken. Acht zogenaamde essentiële eiwitten moeten uit de voeding gehaald worden. Dit zijn: leucine, isoleucine, valine, teonine, methionine, fenylalanine, tryptofaan en lysine.

Ton.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede