Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meelwormen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2008-06-18 - 17:08:50 send message to ronbrum

kun je meelwormen ook aan tropische vogels geven, of zijn buffelo wormen dan beter? en zo ja, in wat voor hoeveelheden mogen ze gegeven worden?


G de Beer
Website Member
Posts :14

Website Member
2008-06-20 - 22:41:39 send message to G de Beer

je kunt meelwormen ook aan tropen geven maar wel beperkt, denk aan een paar per dag. Anders wordt de broeddrift extra verhoogd en heb je kans dat ze terwijl ze jongen hebben weer een nest gaan bouwen. Inmiddels ben ik over gegaan op buffelo's.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-20 - 23:05:52 send message to janvana

ook ik heb de laatste tijd veel zwarte meelwormen
ik denk wel eens dat het kweken veel te snel gaat.ik geef mijn wormen een mix van havermout en geraspte winterwortel,wat de reactie van vochtigheid weer onderuithaald.de levende doen het hier zeer goed op.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-06-21 - 08:32:01 send message to zourky

Nu vandaag haal ik drie liter meelwormen(levend) één liter diepvries,één liter pinkes,en één liter buffolo ook diepvries,al dat diepvries is om te mengen onder het eivoer.De levende meelwormen die blijven leven een ganse maand en langer ook maar daar hebben ze de kans niet toe.Al het oud brood van ons en van de buren die het geven zo gezegd voor de kippen laat ik drogen als ik dan een paar emmers van heb draai ik het door de hakselaar,dat geef ik aan de meelwormen aangevuld met wat bloem (aldi)een appel in grote stukken en een aardappel ook in stukken,daar halen ze hun vocht uit( ze moeten ook drinken)geen enkele zal sterven tenzij hij gewond is geraakt door in te roeren,of te scheppen met potjes,ik zet ze nooit in de koelkast waar vond men( vroeger)meelwormen bij de bakkers en daar is het warm,waar ze niet tegen kunnen is zonlicht,hoe warmer hoe sneller ze verpoppen,maar zelfs de verpopten en de kevers die worden ook gegeten.Zwarte meelwormen zijn volgens mij wormen die niet voorzichtig behandeld zijn dat is mijn mening en jullie mogen doen en denken zoals jullie willen,groetjes zourky


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-21 - 10:04:18 send message to meyer

Als er veel zwarte meelwormen tussen de goede zitten zijn deze waarschijnlijk te koel bewaard waardoor ze niet zullen verpoppen(beter voor de verkoop), komt er dan vocht (condens) in de bak dan zullen er vele dood gaan.
Ik kocht vroeger altijd dozen met meelwormen en die waren altijd mooi schoon.Bewaren deed ik gewoon in een kunststof bak met een los deksel om ze donker te houden, deze stonden gewoon in de schuur wat de temperatuur ook was. Voeren deed ik nooit,ze moesten het doen met de resten welke in de dozen zat als ik ze kocht,op warme dagen werd er een appel in dobbelsteentjes gesneden en over de wormen verstrooid. Nou moet ik er wel bij vermelden dat incekten bij mij nooit erg oud werden ze werden snel opgevoerd. Zie foto,


Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede