Aan de neusdop te zien is ze al door de eerste rui heen. Ze is zeker ouder dan 1,5 a 2 jaar. Als ik even tijd heb zal ik een veertje plukken. Overigens is ze niet rood maar heeft oranje in zich. Blijft een vreemde vogel Wel erg actief en maakt super gezonde indruk.
Oh en ik pieker me dus ook suf over de witte wangvlekken in combinatie met de zwarte keelstippen.
En ongetwijfeld zal ik een mannetje voor haar zoeken ongeacht wat de reden van de kleur is. Alleen is de vraag wat voor kleur man zoek je hier nou in hemelsnaam bij...
Met verf wel ja. Maar werkt dat in genenland ook zo?? Anyway, ik ga er nog steeds vanuit dat het geen mutatie is maar dat het een andere oorzaak heeft. En in het laatste geval kun je de kleur niet terug kweken. Is het wel een mutatie dan krijg ik de kleur niet voor het WK terug gekweekt en wellicht ook niet voor het EK
die witte wang vlek is echt niet abnormaal ik heb een jong van vorig jaar (geen lutino)geel met iets groen er door(als ik morgen tijd heb maak ik wel een foto en plaats hem hier)die ook witte wang vlekken heeft.
ik weet niet of je het kooi&volierevogels boek heb van esther verhoef-verhallen of iemand anders hier op het forum daar staat een foto in van een bonte grasparkiet met ook witte wangvlekken.
De foto staat op die site onder "unforgetable birds" en niet onder de broedseizoenen. Hierbij maak ik op dat hoogstwaarschijnlijk met deze vogel geen oranje nakomelingen zijn gekweekt. Jammer wel want het is een schitterende vogel..