Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > citroenparkieten eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : citroenparkieten eieren
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-10 - 13:48:56 send message to dun grijzeroodstaart

hallo

een vraagje mijn citroenen hebben nu 2 eieren en er zullen er nog wel meer volgen , maar ik heb net even gekeken omdat het popje aan het eten was maar klopt het dat ze de eieren altijd onder de veertjes en zaagsel verstoppen als ze nog aan de leg zijn en mischien wel om ze even warm te houden omdat het popje aan het eten was ???
is voor mij de eerste keer van de citroenen dus is allemaal nieuw , maar ik weet ook niet of de citroenen snel verstoord zijn en dat het erg is als je met je blote handen aan de eikes hebt gezeten !?
want ik dacht dat ze nog maar 1 eike hadden maar ik keek net en toen zag ik er onder het zaagsel nog 1 liggen !!


mvg

Tim wink ;)


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-04-10 - 17:26:02 send message to broto

Citroenparkieten leggen 5-7 eieren, gaan pas na het 3e of 4e ei goed broeden, dat de eieren in het zaagsel is dus bij de eerste 2-3 eitjes nog niet zo erg, als het 3e eitje is gelegd en de pop is van het nest, kan je de eitjes bijelkaar leggen, ze zal niet zo veel meer spitten in het zaagsel.
Je kan als de pop er niet af wil heel voorzichtig kijken of je de eitjes bij elkaar kan leggen.
Geen onverwachte bewegingen maken want als de pop schrikt kan ze de eieren beschadigen.
Als ik eitjes moet beetpakken, ga ik altijd ff met me handen in de zaademmer, dan zit de lucht van het zaad aan je handen.



Veel succes, het is een pracht gezicht jonge citroenen

Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-10 - 18:18:54 send message to dun grijzeroodstaart

oke bedankt , ik zal het even in de gaten houden en heel voorzichtig zijn , en ja ik deed al mijn handen voordat ik in het blok ging mijn handen even in het zaad !.
maar goed ik ben vandaag pas weer thuis gekomen en zag dat er 2 eikes in lagen en ik zie aan de pop dat ze echt dik is en verwacht nog wel wat eikes , maar weet nu niet wanneer het laatste eitje is gelegd dus even afwachten want ze leggen natuurlijk om de dag als ik het goed heb !?


groeten


Tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-10 - 18:48:22 send message to dun grijzeroodstaart

leuke foto trouwens , als ik het vertrouw dan zal ik eens een foto maken !
laat ze nu zoveel mogelijk met rust , weet niet of je ze snel verstoort , maar wil het niet meemaken dat ze nu dr eieren verstoten ofzid.
maar henk klopt toch dat je ze bij de 9e dag broeden wel kunt schouwen hey !?

groeten

Tim ..wink ;)


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-04-10 - 22:44:27 send message to broto

ik kijk meestal een week na het 3e ei.
Je hoeft dan niet de eieren te pakken, je kan dan in het nest zo zien, de bevruchte eieren zijn witter.

Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-11 - 09:42:51 send message to dun grijzeroodstaart

hallo henk , heb net nog even gekeken en de pop is er weer een eitje uit aan het douwen zo te zien , dus ik laat ze nu met rust , want ik zag de 2 andere eitjes weer liggen dus geen paniek alles komt goed , ze zijn nu nog rose maar over een week nog eens kijken ..



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-16 - 12:31:55 send message to dun grijzeroodstaart

mmhe ik heb net nog gekeken bij mijn citroenparkietjes , het popje zat op de eitjes maar achter in het inloopgangetje zag ik nog een verdwaald eitje , mischien net gelegd , want ze zit pas vanaf gisteren netjes op de rest van de eitjes , dus ik heb dat eitje wat achter dr lag voorzichtig bij de rest gelegd .
zou dit kwaad kunnen het eitje voelde wel koud aan ,maar zoals ik al aangaf ze zit pas vanaf vrijdag ongeveer vast op de eitjes .
er lagen er al 5 dus mischien dat er nog meer komen ..
heb ook even snel de eitjes geschouwd maar ja natuurlijk nog niks te zien ...



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-16 - 13:34:58 send message to tonnl

Onbebroede eitjes mogen best koud worden, alleen als ze echt al broedt op de andere eitjes zal deze wel een achterstand hebben.
Aan de vogels zelf of ze een nest met ook een achterblijvertje compleet redden. Soms gaat dat prima.
Ton.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-16 - 16:05:30 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ton

net nog even gekeken , het mannetje zat te eten .
het popje zat netjes te broeden op alle eitjes , ze zit nu 2dagen op de eitjes.
maar toen ze net aan de leg was kwam ze er altijd smiddags uit om te eten altijd rond 2e .
maar komt ze er nu nog uit ?
of doet het mannetje haar nu voeren ?
en ik denk dat er nog wel wat meer eitjes komen want ze is nog dik , meestal zijn dat er toch een stuk of 6 ??
het is voor dit koppel de eerste keer , dus ben benieuwd of er bevrucht zijn , ze paarde wel vollop van te voren dus zal wel goed komen , alleen als er straks 6 of 7 jong zijn zal het wel krap in het blokje worden ..
maar goed eerst maar even afwachten hoeveel er bevrucht zijn , ze heeft nu 5 eitjes .


groeten

Timwink ;)

ps iemand nog een mooie site met veel info over de citroenparkiet, ik heb al eric,s voilere gelezen maar vroeg me af of er nog meer site,s zijn ???


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-16 - 16:31:23 send message to tonnl

329 stuks als je kijkt op google...

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=citroenparkiet&meta=


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-16 - 16:35:57 send message to dun grijzeroodstaart

haha oke bedankt ..
ja google is wel een uitvinding ..
nog een persoonlijk vraagje heb vanmorgen gekeken maar het popje heeft een bergje gemaakt en daar liggen de eitjes in dus een beetje in het zaagsel kan dat kwaad of zou het popje ze zelf wel draaien en goed leggen ?
ik zal zo eens kijken op de site bedankt ..

groeten

Timwink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-16 - 17:07:21 send message to Dennis Fr.

als er te veel zaagsel zou liggen dan werken de vogels het zelf wel weg.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-04-16 - 20:38:53 send message to dun grijzeroodstaart

ha dennis ja ik denk dat het wel goed komt .
is mijn eerste nestje van deze mooie vogels de citroenen , blijft telkens toch weer spannend en ik hoop dat het goed komt want het is tenslotte een koppeltje dat het de eerste keer doet , en wel vollop hebben gepaard , maar de man is van 2005 maart en pop 2004 januari ..
dus we zullen wel zien

groeten

Timwink ;)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-07-19 - 09:52:22 send message to dun grijzeroodstaart

haha ja hoor mijn koppel citroenen heeft weer eieren !
ik heb 2 weken geleden de eieren weggehaald onbevrucht helaas .
maar ik wou ze eigenlijk opruimen omdat ik alleen verder wou met de grijze , maar nu had ik wel het blokje laten hangen omdat ze daar ook in sliepen en nu hebben ze weer eieren de 3 keer vlak achter mekaar .
maar goed ze hebben nu al 3 eieren en ik hoorde ze gisteren nog paren in het blok terwijl er al eikes liggen .
zal wel normaal zijn , ik had ze weer van het net afgehaals omdat ze minder boden dan ik er had voor betaald , haha en nu toch nog mischien eindelijk wat jong van deze grappige parkiet .


mvg


Tim


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-07-19 - 19:21:46 send message to mikewauters

hoe hoor jij dat dan?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-07-19 - 23:46:47 send message to dun grijzeroodstaart

hoe hoor jij dat dan ?

het paren ?
tja vollop fel gepiep vanuit het blok , en als ik op het terras zit is het daar ook te horen ja ze kunnen flink tekeer gaan .
maar goed vandaag lagen er al 3eikes , ben benieuwd .





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede