Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Nederlanders zijn onbetrouwbaar!!!!!!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nederlanders zijn onbetrouwbaar!!!!!!!!!!!
Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-04-03 - 14:59:08 send message to Wickingh

Gestolen papegaaien duiken op in Achel

In een dierenzaak in Achel heeft de lokale recherche van Hano donderdagavond vier gestolen papegaaien in beslag genomen. De beschermde exotische vogels waren in een dierenpark in Duitsland gestolen. De dierenhandelaar uit Achel voelt zich zwaar benadeeld omdat hij de vogels - naar eigen zeggen - te goeder trouw kocht. De politie viel donderdagavond binnen bij de dierenzaak in Achel in het kader van een internationaal onderzoek naar de diefstal van exotische vogels. De speurders namen vier zeldzame exotische vogels mee: een roodwang ara, een kea en twee geelvleugelara's.

Ze zouden samen zo'n 5.000 euro waard zijn. De vogels zijn naar het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek gebracht voor de duur van het onderzoek. Ze verdwenen eind vorig jaar in het Duitse dierenpark van Plantaria in Kevelaer. De dierenhandelaar noemt zichzelf de dupe van dieven.

¨We hebben de vogels dinsdag te goeder trouw gekocht van een Nederlander. We wisten niet dat die gestolen waren. We willen onze naam zuiver houden en we verlenen alle medewerking aan het onderzoek door de politie,¨ zegt de mede-eigenaar uit Achel. De papegaaien hadden geen papieren. Zonder de nodige vergunningen en documenten is het verboden exotische vogels in het bezit te hebben. Bovendien waren ook de nummers van de ring weggevijld. De vogels behoren tot een beschermde diersoort


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-03 - 17:11:16 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er had bij die handelaar toch wel een lichtje kunnen gaan branden bij een dergelijk aanbod... Maar vooral: hoe kun je stellen om vogels te goeder trouw te kopen als er geen vergunningen bij en de nummers van de ringen weggevijld zijn? Daar geloof ik dus geen biet van. Bovendien als er geen vergunningen bij zijn weet je zowiezo dat je fout zit en ze terecht in beslag genomen kunnen worden.

Trouwens, ik denk niet dat Nederlanders onbetrouwbaarder zijn dan andere volken, maar dat zal de bedoeling van de titel van dit topic ook wel niet zijn.
Gelukkig zijn deze vogels achterhaald, en hopelijk achterhaald men ook de andere vogels en degenen die ze gestolen hebben.


rich
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-04-03 - 17:14:32 send message to rich

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry,ik vind het geen slimme winkelier,wie koopt er nu zomaar vogels,waar de ringen zijn bewerkt met een vijl,dus hoe eerlijk is deze handelaar.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-04-03 - 17:14:59 send message to Hawkeye_NL

Ten goede trouw aangeschaft van een Nederlander!
???
Op zich dus al dubieus te noemen omdat elke handelaar in Europa dient te weten dat deze vogels allemaal op de Cites lijst staan vermeld.
Dus de man zou als eerlijk handelaar nooit deze dieren ten goede trouw kunnen hebben gekocht zonder de benodigde papieren!
Wel gemakkelijk om even de Nederlanders als daders aan te wijzen! angry


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-03 - 17:28:29 send message to ParkietenPeter

Nederland is groot.
Zal er best wel eentje tussen lopen.
Maar 11 uitroeptekens???????????

Ben benieuwd naar de afloop.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-04-03 - 17:41:13 send message to Wickingh

Haha Peter,

dat je ze zelfs heb geteld, ennuh voor diegene die mij nog niet kennen. Dit titel was ook ironisch bedoeld.
Deze Belgische handelaar is in mijn ogen een heler , zoals al eerder opgemerkt , moet deze handelaar weten van cites wetgeving en zo zonder ringnummers en papieren deze vogels nooit accepteren.
Het is erg eenvoudig anderen de schuld te geven, wanneer je zelf niet deugt,

mvg Frank



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede