Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ontstoken gewrichten van Splendid Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ontstoken gewrichten van Splendid
sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-03-20 - 09:01:27 send message to sarell

Hallo,
Mijn Splendid man is al een weekje of niet 100%, ik heb hem toe apart gezet, en vernam dat hij redelijk "rochelde", dus waarschijnlijk verkouden/longontsteking. Ik heb hem toen op medicijn gezet(baytril) en hij knapte goed op, maar nu de laatste week zie ik dat hij veel op de grond zit en in een hoekje......Betekend meestal niet veel goeds.
Dus ik hem weer pakken, en valt mij op dat beide "knieën" ontstoken zijn. Ze gloeien gewoon, en zijn rood.
Wie weet wat ik aan zo iets kan doen, is er een ontstekings remmend midden die voor zulke doeleinden gebruikt kan worden?

Alle hulp zal gewardeerd worden.

Sarel


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-20 - 09:40:11 send message to dooren

Raar Baytrill had ook moeten helpen tegen ontstekingen, in dit geval zou ik nu toch direct een bezoekje brengen aan een gespecialeerde vogelarts.
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-20 - 10:54:44 send message to ParkietenPeter

Als hij buiten op de koude bodem gezeten heeft kan dat ook door de kou komen.

Warm zetten en evt. 'Vibramicine IV' proberen. En inderdaad toch even VA raadplegen. (med.krijg je ook alleen maar via VA)

Succes,
Peter



sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-03-20 - 11:11:18 send message to sarell

Ja, hij heeft in december nog buiten gezeten, maar Januari heb ik hem binnen gedaan(bij 12 graden) omdat ik toen op vakantie ging, en bang was dat hij misschien het loodje ging leggen.
Werkt die baytrill snel? Hij heeft het nu een weekje gehad, moet ik het nog even afwachten(wat is de werkings tijd van Baytrill op zo iets(ontstoken gewrichten?)

Is er nog een ander onstekings remmend middel wat goed werkt?

Ik wil wel naar een vogelarts, maar omdat ik gewoon werk, is het even moeilijk om overdag te gaan. in de weekend zou wel kunnen. Maar tegenover mijn werk zit een dierenarts(katten/honden, en ander huis gedierte), en misschien dat ik dan even langs loop om die medicijn te halen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-20 - 11:42:56 send message to ParkietenPeter

Doorgaans werkt baytril wel snel. In een week mag je wel progressie verwachten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede