Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > De beginnende vogelliefhebber Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-11 - 09:10:34 send message to ParkietenPeter

Nou begrijp ik uit de stelling van Dennis dat hij niet de kleinere, goedkopere soort wil aanmoedigen of de grotere af wilt raden.

Het gaat erom dat mensen vogels aanschaffen waar ze niets van weten!

Dat is gewoon absoluut niet slim en niet te bevorderen.

Als je dieren wilt gaan houden, of dit nu een grasparkiet, zebravink of ara is, zul je je er vantevoren van moeten vergewissen hoe je zo'n diere moet behandelen.
Dat is waar het Dennis eigenlijk om gaat.

wink ;) Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-03-11 - 09:39:37 send message to Dennis Fr.

de spijker op zijn kop peter.happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-11 - 10:09:34 send message to natasja

me eens , ik zie ook vaak vragen staan waarvan ik denk dat ze die informatie allang hadden moeten hebben , als ze dan zo graag willen kweken dan wel met op z'n minst de informatie over hoe lang het duurt voor een ei uitkomt en hoe je kan zien dat een ei bevrucht is , dat is ook informatie die vrij toegankelijk is voor iedereen.

maar dat gaat ook op voor mensen die niet kweken vind ik , mensen schaffen te makkelijk dieren aan zonder geinformeerd te zijn.

Als ik naar mezelf kijk heb ik voor ik mijn Kicah kocht flink informatie lopen opslurpen en ondanks dat ik dagelijks op dit forum meelees ook nog nooit 1 vraag hoeven stellen over de verzorging of voeding .


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-03-11 - 11:00:08 send message to jani

Vragen stellen over voeding en verzorging daar is niks mis mee,maar je verwacht toch wel dat men een beetje van een basis heeft,zeker als men deze vogels al in het bezit heeft.
Ik kweek nu al 30 jaar vogels en als het hem voordoet dat ik ergens iets kan bijleren zal ook ik nog vragen stellen,men is immers nooit te oud om bij te leren,en men weet mooit alles,er zijn soms nog dingen waarvan ik zelf zeg"hoe ben ik daar zelf nog niet opgekomen".
Dit is gewoon het leuke aan deze hobby,steeds verder proberen te gaan.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-11 - 11:22:16 send message to johanblok

Uitgebreid informeren is inderdaad een 'must', om welke soort het ook gaat, en tegenwoordig met internet ook relatief gemakkelijk en voor een goed verstaander in het algemeen betrouwbaarder dan via de beoogde verkoper.
Ook is het zeker niet aan te raden om met relatief zwakke, erg stressgevoelige of zenuwachte vogels te beginnen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-03-11 - 12:35:51 send message to natasja

Jani , ik leer ook nog veel bij , maar ik bedoelde de vragen qua voeding over aangeschafte dieren en danvragen wat voor voer een dier moet hebben of verzorging qua wat is de maat van een kooi , terwijl de mensen de vogels dus al in huis hebben , dat vind ik schandalig

dat is basiskennis die mensen behoren te hebben voor de aanschaf , immers de dieren moeten bij aanschaf toch ook direct een bak voer voor de neus hebben in een geschikte afmetingen kooi.

Maar je hebt inderdaad ook nog veel mensen die niet willen leren onder het mom van " ik doe het al 20 jaar zo dus het is goed " da's ook jammer om te zien.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-04-16 - 21:10:46 send message to nick vdb

hoi,
ik ben er volledig mee eens...
ne maat van mij is begonnen met een paar koppels kaketoes en papegaaien.Na een tijd krijgt hij te maken met sterfte.Dit lag niet aan de vogels maar aan zijn onervarenheid.Ten eerste door gebrek aan de juiste voeding,te weinig vitaminen en fruit enzo...en ze kregen veel te veel zonnebloempitten enz. waardoor ze veel te dik werden.Ook waren zijn kooien te klein.Hij dacht dat door een doodgewone papegaaienmengeling een papegaai wel zou blijven leven en kweken...Ik heb hem kunnen overhalen om zijn vogels wg te doen(gewoon om de reden dat ze er niet goed verzorgd werden,ze kregen ook de verkeerde voeding)naar een ervaren kweker.Nu is hij met grasparkieten bezig.


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-04-16 - 21:22:44 send message to paddo

Ongeacht wat voor soort, hoe duur of hoe goedkoop, dierenleed kan voorkomen worden door de juiste instelling..

Een grasparkier heeft ook verzorging nodig!



Zelf ben ik begonnen met een BlauwGeleAra, ik vind een grasparkiet nix aan, een bont boertje veeels te klein, en een grijsroodstaart zo zaai..


Ik ben eerder van meening dat er strengere controle dient plaats te vinden op houders van huisdieren IN HET ALGEMEEN!! Zo lopen er bij mij op het erf 5 semizwerfkatten waarvan er alweer 2 zwanger zijn :| opzich geen ramp, maar ze zijn van 1 endezelfde eigenaar, maar leven op de bijstand van m'n buurvrouw!!!

Zo hoorde ik laatst het zotteverhaal van een (zichzelf) vogelliefhebber noemende idioot die een hyacinth als huiskamer vogel wou, in een kooitje van MAX.!! 1,70 meter HOOG!!!! "Anders zou die over me heen kijken, en mij de baas zijn"
Dit zoort patienten moetten ze opsluiten in een kooi en beschermen tegen zulke prachtige dieren. zo'n vogel hoort niet in z'n eentje in een kooi, zeker niet een kooi van dergelijk klein formaat.


Mijn liefde en voorkeur gaat uit naar ara's, de informatie die ik mij vergaar gaat over ara's.
Mijn hobby,Mijn passie, Hetgeen ik mee ben begonnen en zal eindigen zijn ara's !

Maar ik ben het absoluut met de topicstarter eens dat er veeel mensen een vogel kopen, en niet weten waar ze aan beginnen!!!!!!!!!!!!


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-16 - 21:42:51 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Quote
-------------------------------------------------
Zo hoorde ik laatst het zotteverhaal van een (zichzelf) vogelliefhebber noemende idioot die een hyacinth als huiskamer vogel wou, in een kooitje van MAX.!! 1,70 meter HOOG!!!! "Anders zou die over me heen kijken, en mij de baas zijn"
Dit zoort patienten moetten ze opsluiten in een kooi en beschermen tegen zulke prachtige dieren. zo'n vogel hoort niet in z'n eentje in een kooi, zeker niet een kooi van dergelijk klein formaat.

-------------------------------------------------

Ik zie in dit verband niet het verschil tussen een hyacint of een andere grote ara soort.

Kleur,zeldzaamheid of geldwaarde is voor de vogel en voor de vogelliefhebber van geen belang lijkt mij.

On Topic
Ik denk dus dat het in het belang van de vogels wel beter is als je eerst wat ervaring op doet met de wat makkelijkere soorten

Makkelijker wil niet automatisch zeggen:kleinere soorten;minder zeldzame soorten of goedkopere soorten.

ikzelf heb meer dan 30 jaar ervaring met allerlei vogels,maar kan B.V geen europese goudvinken in leven houdensad :()

maar gelukkig is er ook voldoende keuze in de makkelijkere soorten wink ;)



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-05-14 - 14:30:37 send message to goulds

Hoe wil je als beginnende kweker met een makkelijke vogel beginnen,als je van die soort ook niets weet??

een grasparkiet en een ara hebben beide hetzelfde nodig om in leven te blijven water en zaad/pellets en flinke portie aandacht.

Over een verdere GOEDE verzorging kun je zowel als gevorderde evenals beginner niet veel wijzer zijn als dat je met de tijd wordt.

Pak nu stom voorbeeld,er zijn hier aantal mensen met groot aantal diverse dure kromsnavels,prachtig echt waar maar de eigenaar kom noodlottig aan zijn eind,waar gaan al zijn vogels naar toe???die personen noemen zich gevorderde maar ook hun vogels kunnen zeer slecht terecht komen.(niet bedoeld om iem aan te vallen puur voorbeeld)

Wat als je als beginner 2 jaar zebra's of grasjes kweekt en daarna stap verder wilt waar gaan de zebra's en grasjes heen???och zijn toch dump vogels!!

Men moet in feite bij iedere vogel een handleiding verplicht verkopen net als bij andere spullen die men koopt,zou al hoop dierenleed besparen.

Er bestaat geen beginners of gevorderde vogel enkel makkelijk te houden en intensiever te houden soorten,met elk zijn eigen leven waar wij of ie nu 0,50 of 5000,00 kost.

Geef een beginner gelijk goede raad en antwoord op zijn gestelde vraag,want hij/zij koopt toch die ene vogel ondanks alle negatieve reacties die hij/zij kan krijgen.

Ikzelf kweek al jaren vogels,ben ik dan gevorderd??? bij mij sterven er ook ieder jaar,natuurlijke dood of persoonlijke fouten???

noel


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-14 - 14:41:05 send message to mark smits


quote
Ikzelf kweek al jaren vogels,ben ik dan gevorderd??? bij mij sterven er ook ieder jaar,natuurlijke dood of persoonlijke fouten???


daar ben ik het wel mee eens iedereen maakt zijn fouten of het nou ovr vogels of over iets anders gaat, en van fouten kan je het leren



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede