Auteur |
Onderwerp : catharina voert catharina |
minka
Website Member
|
2006-03-08 - 01:40:56 |
|
Ik heb 2 catharinaparkieten van 5 en 9 maanden oud. De jongste zou volgens de kweker een man zijn, de oudste dachten we een pop. Maar geen zekerheid. Nu zei hij dat als de ene catharina de ander voert het een man en pop moesten zijn, omdat een man nooit een man zal voeren. Klopt dit ?
Minka
|
minka
Website Member
|
2006-03-08
-
01:43:44 |
|
O, vergeet ik te zeggen, ze paren al vanaf dat de man een maand of 2 1/2 was. Hij was er vroeg bij Maar ik weet dat bij bijv. valkparkieten dat niks hoeft te zeggen over het geslacht omdat 2 mannen bij gebrek aan beter ook met elkaar zullen paren. Ik wil ze dit najaar een blok gaan geven, dus het zou leuk zijn als het inderdaad een man en pop was. ZO niet, ook geen ramp, het zijn leuke huiskamervogeltjes in hun mooie ruime kooi
Minka
|
irri
Website Member
|
2006-03-08
-
13:57:19 |
|
hoi, of mannen andere mannnen nooit voeren weet ik niet, heb ik ook nog nooit gezien(de mannen voeren hun jongen wel, ook mannetjes, maarja das een ander verhaal) paren doen ze inderdaad wel met elkaar, zo dacht ik ook wel eens koppels te hebben, maar had ik gewoon 2 mannen, die een paartje vormden, en heb ook wel eens 2 poppen met een nestje gehad, met eieren en al.
wie weet, zou natuurlijk wel leuk zijn als er ook wat uit komt, gewoon even afwachten,
succes, groetjes marjan
|
minka
Website Member
|
2006-03-10
-
00:41:54 |
|
Bedankt voor je antwoord !
Misschien dat iemand anders me zekerheid kan geven ? Ben zo benieuwd of ik nu een man en pop heb
Minka
|
irri
Website Member
|
2006-03-10
-
11:58:36 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
hoi, wat voor kleur hebben ze dan?, bij de groenserie is het namelijk wel aan de staartveren te zien, de man heeft doorgaans veel meer zwart op de middelste staartveer, en bij de pop is het meestal alleen het laatste puntje op de staart. (uitzonderingen daargelaten)
heb wel een linkje voor je, hier staat ook iets over staartveren
http://www.angelfire.com/ak/whisperingwings/page4.html
groetjes marjan
|
minka
Website Member
|
2006-03-10
-
14:27:22 |
|
gezoomd crème ino en gezoomd olijfgroen.
Minka
|
irri
Website Member
|
2006-03-10
-
19:56:53 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
hoi, als je me kunt vertellen wat de kleuren van de ouders van beide vogels hebben, dan weet ik het waarschijnlijk wel. want bij gezoomde is het niet te zien, tenzij je weet wat de ouders voor vogels zijn (en als niet de beide ouders gezoomd zijn, dan wordt het lastiger)
groetjes marjan
|
minka
Website Member
|
2006-03-12
-
00:26:59 |
|
De crème ino gezoomde heeft een zeegroen gezoomd split ino vader en een crème ino gezoomde moeder.
de olijfgroen gezoomde heeft een kobalt gezoomde vader en een lutino gezoomde moeder.
Minka
|
irri
Website Member
|
2006-03-12
-
17:31:22 |
|
ai!! tja, aangezien zelfs alle ouders gezoomd zijn, en de ouders van de creme-ino beide het gen voor ino hebben, kan zelfs de creme-ino nog een man zijn, (hoeft niet, maar kan wel) het zou handiger zijn geweest als de kweker, enkel met split en ef gezoomde vogels had gewerkt, dan wist je het geslacht tenminste. (aangezien ino en gezoomd beide geslachtgebonden vererven.) bij deze kan ik je dan helaas ook niet vertellen wat de geslachten van je vogels zijn.
de enige opties zouden nu zijn: of gendika, of afwachten of er een nestje met jongen komt.
(laten we op dat laatste hopen )
groetjes marjan
|
minka
Website Member
|
2006-03-13
-
21:41:11 |
|
Ach, ik wacht wel gewoon af Ik dacht vandaag dat de crème ino gezoomde een ei ging leggen dus dan zal dat in ieder geval een popje zijn
Minka
|
JAK
Website Member
|
2006-03-14
-
20:34:45 |
|
Ik heb een koppel port lincolns, ik dacht dat het
een koppel was want ze gaven elkaar ook eten,
maar nu blijkt het dat het twee mannen zijn